Full version: Törnrosas kjortel
zaaritha
Fick två frökapslar av frissan, när hon klippte mej.
Behöver fröna nå´n särskild sorts jord?
Trampendal
Jag har sått i både såjord och plantjord av ordinär sort, båda har funkat bra.
lassej
Fröna är ljusgroende, plantera i mitten av februari. Det är en underbar ampelblomma.Plantera flera i samma ampel.
Monarda
Jag brukar övervintra Törnrosa i ett ljust och svalt fönster.

[attachment=74710:P4020992.jpg]
vanjalarsa
Vilken underbar bild!
mvh vanjalarsa rolleyes.gif [size="5"][/size]
strandskatan
CITAT (Monarda @ 02-02-2013, 19:08) *
Jag brukar övervintra Törnrosa i ett ljust och svalt fönster.

[attachment=74710:P4020992.jpg]

Wow!
zissi
Var rädd om dina frön zaarita tummenupp.gif ! Det är en av mina favoritväxter wub.gif . Jag har bara köpt den som färdig liten planta två gånger, men har förälskat mig i blommans form och dess färg. Trevligt växtsätt och blommar länge. Vad kan man mer begära av en växt?

[attachment=74900:DSCN0215..._kjortel.jpg]
Nettan Ö
Törnrosa är underbar! :-)
Nästa år ska jag prova tipset att övervintra. Hittitts har jag bara frösått, men ganska nöjd med resultatet i alla fall, trots att de kommer igång lite senare på säsongen.

Kopia av CIMG1437.JPG

Monarda
Men jösses Nettan! Det där var väl något av ett rekord.
solbrud
CITAT (Nettan Ö @ 16-02-2013, 18:12) *
Törnrosa är underbar! :-)
Nästa år ska jag prova tipset att övervintra. Hittitts har jag bara frösått, men ganska nöjd med resultatet i alla fall, trots att de kommer igång lite senare på säsongen.

Kopia av CIMG1437.JPG

Herre gud vilken stor och rejäl planta. Nu blir jag avis! Min sådd har inte grott i år så jag ska nog göra ett försök till.
Tack för fotot.
Nettan Ö
Nja... Måste ju erkänna att det inte är EN planta. Jag brukar så många och flera amlpar. Hänger upp dom och låter dom trassla in sig i varandra. Men det jag har märkt är att när de leds vidare och får fäste, så är det som om de "tar fart" och växer vidare allt vildare smile.gif
Därför är det ju så kul att kunna fröodla och få plantor att "slösa" med. Det brukar bli som en hel gardinkappa på altanen.
sqrulan
Vilka otroligt härliga bilder Monarda och Nettan Ö!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon