odman82
Sdr, man fr ta det man har hemma. Jag har nu s frsiktigt de gr planterat om plantan igen i en IKEA-bestickshllare. Massor med hl och br vara bra ventilation. Jag fick plasta in den s jorden inte skulle falla ut. Hur lnge anser ni att jag br vnta innan jag vattnar nu? Jag har inte haft p ngot vatten alls nu och jorden r ju fuktig frn scken.

Plantorna str nu i ett fnster i sderlge, men LED-vxtbelysning ovanfr. Det r torr luft i lgenheten och som sagt den andra planten vxer ju s det knakar.

Skickar med en bild p vad det r fr lampa jag har kpt, r den hr okej eller br jag skaffa ngot annat?

[attachment=74723:omplanterad1.jpg]

[attachment=74721:belysning2.jpg]

[attachment=74721:belysning.jpg]
KRT
Du fr knna p jorden i bestickhllaren, den br vara ltt fuktig. Men inte blt, hur snabbt jorden torkar beror p luftfuktigheten i lgenheten, om krukan str ovanfr ett element etc. Knn p den tv gnger om dagen ni i brjan. Man kan ta en blompinne eller ngot annat i tr och sticka ner i jorden, om det fastnar en massa jord eller knns blt r det fr mycket vatten i jorden, fastna igen jord och pinnen knns torr r det fr torrt. Lagom r allts bst.

Lampan blir skert jttebra, extraljus r aldrig fel!
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon