Full version: lunchbesök
polecat
[attachment=74845:007__Small_.JPG]
Gissa om jag blev förvånad när jag tittade ut genom köksfönstret idag och såg att jag hade lunchgäster.
KRT
Jisses så söta! Det måste vara väldigt tufft för dem att hitta mat nu, och du har inte lite snö...
Eva i Skåne
Vilket fint foto! Det är inte så roligt när rådjuren hittar ens trädgård, men så klart har dom svårt med mat nu.
polecat
Så länge de håller sig till solrosfrön så är det ok, men äppelträden får de ge sjutton i.
Motti
Jag har sex till åtta Rådjur i vår trädgård varje dag som vi stödmatar med pellets och havrekross och en del av potstiskal morotskal äpplen osv .Och så har vi en tre Harar här också en vit Svenskhare och två Tyskharar som sitter och mumsar i sig det Rådjuren missat smile.gif Härligt att få uppleva dom så nära ! de har också varit på altanen och gått runt wink.gif
polecat
I dag var det middagsgäster där av den mörka bilden. De var lite mer på sin vakt och hölls sig strax utanför tomten.
[attachment=74870:IMG_0368__Medium_.JPG]
CillaM
Både rådjur och älg passerar här varje dag och i området. Även om man gnisslar tänderna på sommaren över att se det man odlat ätas upp eller fejas ner så välkomnar jag deras platser att få ungarna på. Lodjur, räv och varg finns också och håller bra balans på naturen. Sist blev en och samme jägare polisanmäld 2 gånger, dels för att ha haft lösa hundar drivande rådjuren och dels för att springa omkring med vapen. Tvekar inte en sekund att grabba tag i jakthundarna och binda upp dom.
Motti
Vi stödmatar Rådjur och Hare men har aldrig problem med att de äter upp vad vi odlar här och har aldrig hafft . vi har odlat här i 11 år .
Natur liv
Jag fick oväntade gäster. Två kalvar (såg ut som tjurkalvar från en ko) travade runt på mina upplogade gångar i trädgården. Först till slaskuthällningsstället, sedan förbi sovrumsfönstret till entrén och tillbaka. De tittade upp på mig som såg dem från sovrummet. Gulmärkta öron.

Innan jag kom på att ringa någonstans kom en skidåkare med walkie talkie och tog fart mot kalvarna. Idag är de borta, så jag gissar att de fick fatt i dem och att de är tillbaka hemma i ladugården/hagen där de hör hemma. Tur det, för jag vet inte om jag skulle våga ut på dass om det står två tjurkalvar utanför dörren.
Motti
Just nu står det fyra Rådjur och äter Ren pellets !vi har sju Rådjur här varje dag som äter stödfoder plus två tre tyskharar och till vår stora glädje har vi en Svenskhare också smile.gif dom är inte vanliga nu mer .

Just nu står det fyra Rådjur och äter Ren pellets !vi har sju Rådjur här varje dag som äter stödfoder plus två tre tyskharar och till vår stora glädje har vi en Svenskhare också smile.gif dom är inte vanliga nu mer .
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon