Pimi
Hej alla lsare, det r som s att jag startade en inomhus odling fr 1 mnad sedan och jag planterar allt jag tit och ftt ut en fr av tex paprika, apelsin, citroner, mango, physalis mm och lyckats f upp allt men jag har gjort ett typiskt nybrjarfel och det r att jag inte mrkt vilken sort och vad jag odlat, s nu till min frga;
Kan ngon identifiera denna vxt, jag trodde det var min citron men dem andra citronerna ser inte alls ut som denna gr,
Den har hrig stam och blad samt om man gnuggar p bladen s luktar den skarpt
RibesRubusVitis
Ingen citron. Jag vet inte s mycket om citrusar, men har sedan en vecka ftt upp en liten sweetie (korsning av grapefrukt och pomelo). Den kom upp med tv blanka, helt runda kronblad, som ett par hopslagna hnder, som nu ppnat sig och r stora som tumnaglar.
Piccante
Pminner mer om en gurka eller melon.
KRT
Eller pumpa.....

Citron (eller ngon annan citrus) r det absolut inte!
malcolm
Citron r inte s dr lurvig utan mera slt.
ingarbo
Zucchini kanske?
RibesRubusVitis
Om man bildsker p lite olika kandidater plus seedling kan man se vilken som verkar mest lik. Hr till exempel en zucchini seedling:
http://belvederebiaise.wordpress.com/2010/05/25/zucchini-s/
Pimi
Hej och tack fr alla tappra frsk men dem ni nnmt hittills har jag ej ens haft med att gra
dem enda frna som jag torkat och sedan frskt att odla r kiwi, physalis, paprika, solros, apelsin, clementin, och citron eventuellt citrus s nn av dem r det om inte det smygit med ett fr i matjorden jag sdde i men grejen r den att jag sr alla mina fr i papperhanduk
Woodii
Kiwi kanske?
Jag bildgooglade p seedling kiwi, testa det! Tycker ngra av bilderna r ganska lika dina.

Solros r det definitivt inte.
KRT
Eller physalis? Googla seedling physalis
Evt r din planta lite skadad i bladen, viljet kan f den att se ovanlig ut....
Alexander-VG-zon3
Tycker inte nr jag sdde kiwi att dom sg ut s, gurkvxt tycker jag det ser ut som.
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon