egenchili
Hej,
jag vill få tag på en chilisort som heter Aji Dulce, har fått för mig att det är samma sort som ibland benämns Habanero Dulce, rätta mig gärna om jag har förstått det fel.
Tyvärr verkar den vara slut på dom siter jag hittar.
Därför skickar jag ut en efterlysning här för att se om nån har några frön kvar som ni kan tänka er att sälja.
Alternativt om ni vet om nån site som har den hemma så får ni gärna tipsa!
//Fredrik
Piccante
Jag är inte helt säker på att det är samma sort. Aji är ett indianskt ord för chili som spanjorerna tog upp i sitt språk och många chili av arten bärpeppar Capsicum baccatum kallas för Aji i Sydamerika speciellt i Peru.

Habanero Dulce är en habanero-typ och de tillhör arten Havannapeppar Capsicum chinense.

Dulce betyder visst söt på spanska så det namnet förekommer säkert i många kombinationer.
jaj-51
Hej.
Från Reimers har jag handlat många fröpåsar med tomatfrö.
Snabb leverans och helnöjd med kvaliten.
Kanske firman med störst sortiment?

Aji Habanero
Dulce
egenchili
CITAT (Piccante @ 10-02-2013, 01:29) *
Jag är inte helt säker på att det är samma sort. Aji är ett indianskt ord för chili som spanjorerna tog upp i sitt språk och många chili av arten bärpeppar Capsicum baccatum kallas för Aji i Sydamerika speciellt i Peru.

Habanero Dulce är en habanero-typ och de tillhör arten Havannapeppar Capsicum chinense.

Dulce betyder visst söt på spanska så det namnet förekommer säkert i många kombinationer.

Tack för att du redde ut detta!
Hade av nån anledning snöat in på att det skulle vara samma, men din info ser ut att stämma när jag gräver lite djupare.
egenchili
CITAT (jaj-51 @ 10-02-2013, 07:41) *
Hej.

Aji Habanero
Dulce

Tack för tipset!
Får prova dom då de har Aji Dulce i lager.
egenchili
CITAT (jaj-51 @ 10-02-2013, 07:41) *
Hej.

Aji Habanero
Dulce

Nu har jag beställt, hoppas dom bli lika postitiv som du smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon