Full version: Taklök
AnniiPannii
Jag har sått taklök och de har kommit upp pyttesmå plantor som har som små hår på sig biggrin.gif

Hur ska jag göra när jag omskolar dessa pygmeer och när?
Karaktärsbladen är på g men det känns för tok för tidigt för dem och de är så små att det kommer bli svårt att plantera om dem.

Sandblandad jord antar jag?

Det stod på påsen att de inte kan planteras ut förän på hösten men hinner de verkligen vintra in då? :S

Gåsis
Tror de menar plantera ut innan hösten, i rabatt. Men utomhus i krukor. Fast bor du norrut skulle jag hålla dem i krukor över vintern oxå. Resten hoppas jag du får svar på av någon annan.
/Åsa
ingrid fuxwall
Säger som föregåend - självklarat ska du plantera ut dem i vår/sommar.

Sådde taklök för några år sedan, minns inte hur tidigt jag skolade om dem men ganska tidigt tror jag, självfallet i sandblandad jord
AnniiPannii
CITAT (Gåsis @ 12-02-2013, 19:29) *
Tror de menar plantera ut innan hösten, i rabatt. Men utomhus i krukor. Fast bor du norrut skulle jag hålla dem i krukor över vintern oxå. Resten hoppas jag du får svar på av någon annan.
/Åsa

Ja ajg tyckte väl att det verkade underligt.. Det är en utländsk fröfirma, kan vara det med.
Jag bor i zon två så kommer sätta dem i rabatten med en gång så får vi se vad som händer smile.gif
masore
Har taklök planterad i rabatten och där mår den bara bra. Har en hel del sand i jorden och den växer och förökar sej varje år. Och blommar varje år också. Jag bor i zon 5 och det är inga problem.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon