Full version: Nu är det dåligt
Klint

http://www.nwt.se/dalsland/article1250441.ece

Känns inte bra,vi jobbar båda här.

Anma
Oj vad jobbigt läge! Hoppas att det löser sig.
ninnisky
Hoppas verkligen att det löser sig för er på ett eller annat sätt !
Klint
Ja det gör jag med men hur?

Gubben är lite mer luttrad det är 3dje företaget som lägger ned eller flyttar för honom,nu läggs ju inte hela företaget ner men det är väldigt många det berör i lilla Dalsland.
Inga varsel lagda än.
Gita
CITAT (Klint @ 15-02-2013, 17:49) *
http://www.nwt.se/dalsland/article1250441.ece

Känns inte bra,vi jobbar båda här.

Jättetrist för alla som jobbar där så klart, men vad är anledningen? Dålig lönsamhet? Bättre villkor någon annan stans? Det framgick inte riktigt av tidningsartikeln, men ingen lägger ju ner/drar ner ett företag bara för sakens skull, det finns ju alltid ett logiskt och rationellt skäl .
Gita
Gunilla T
Klint kram2.gif så oerhört tråkigt att läsa och all oro som detta förorsakar er. Håller tummarna att ni klarar er!
andersen
Klint hoppas att det löser sig.
Klint
Tack för ert stöd. Det är en fabrik som ska läggas ned.Rexcell är ett dotterbolag till Duni.Det finns 2 enheter till i rexcell. Skälet är att det inte finns nån lönsamhet,men det ska drivas till mars-14.längre ner på sidan i länken finns mer info.det är ju lång tid kvar,men jag är orolig iallafall.Vi har ju inte så långt till Norge där kanske man kan få något.
ingrid fuxwall
Hoppas att det löser sig för Er
Eva i Skåne
Usch, vilken oro för er Klint. Värsta är ju att ni jobbar där båda två.
Jag håller tummarna att ni får något annat i närheten.
smiley_small_hug.gif trostar.gif
Gossen Ruda
Det är skit när företagen lägger ned, lycka till. Om jag kommer ihåg rätt från Västnytt vad det kunderna som köper produkterna som har flyttat till tillväxtmarknader långt från Sverige och handlar där istället.
Klint
Ja huvudorsaken är väl att det inte är lönsamt varför det har blivit så kan nog bero på det.Duni vill satsa på dukar servetterm.m vars råmatriel görs på de andra enhetrna som blir kvar.På denna fabrik görs mest råmaterial till hygienprodukter
Jag lägger mej ju inte ner och dör nu men lite jobbigt är det allt,det ska ju gå 1år till och de säljer gärna.
Det känns skönt att prata lite om det så jag är glad för responsen
Huggorm
Dalsland råkar ut för nedläggning efter nedläggning, det är inte alls någon bra utveckling sad.gif
malcolm
Lider med er, hoppas det ordnar sig ändå på något sätt. smiley_small_hug.gif
Biggan_
Håller med övriga! Extra oroligt när det berör er båda! crying.gif
Motti
Måste vara oerhört jobbigt när man har hela sin levnad där med hus kanske vuxna barn barnbarn släkt kusiner ! Hoppas det ordnar sig för er kompiskram.gif
zissi
Vet på ett ungefär hur det känns. Hoppas verkligen det löser sig för er på något bra sätt trostar.gif
gunsta
Instämmer i övriga - hoppas det ordnar sig ....
Wilmer
Usch ja, förra året vid denna tiden satt sambon hemma utan jobb eftersom han jobbat på SAAB och jag skulle snart gå hem och föda barn. Det löste sig i sista stund då han fick nytt jobb, hoppas det blir lika bra för er tummenupp.gif
gnon49
Klart det löser sig. Oron är givetvis befogad o naturlig men i slutändan löser det sig. yes.gif
Klint
kompiskram.gif Tack allihop för era svar,de värmer!

Läste i dagens arbete att 2 av 10 varslade blir arbetslösa en längre tid,rent statistiskt.
Vi har ju varit väldigt tursamma eftersom vi jobbar samma skift och förhållandevis haft bra löner.
Nu börjar ju tankarna gå åt än det ena än det andra hållet.

Wilmer kan ju säja att vi tänkt på alla de på Saab exvis chocken första ggn de inte fick sin lön,vi är ju inte så långt ifrån varandra,har en arbetskompis vars dotter och svärson jobbade där båda 2.Han fick jobb på volvobuss i Säffle,men nu är ju det också flyttat.Skönt att höra att det ordnade sej för er iallafall
Jag har varit ledig enl.schema så på måndag är första arbetsdagen efter beskedet.

smiley_small_hug.gif till alla!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon