Margith
Nu är kuverten färdiga för brevlådan.

Adresslistan:
1. DykUnderYtan
2. Najsan
3. Wilmer
4. Östh
5. ninale
6. Ester M
7. Lady Hamilton
8. Monica, Norrbotten zon 5
9. sandra.rath
10. Crazy4Flowers
11. GunillaS
12. Margith

Crazy4Flowers har inte meddelat mig om hon ville vara med på ett varv till, så för säkerhets skull tog jag med henne långt ner på listan.
Maggan H
CITAT (Margith @ 17-02-2013, 12:28) *
Nu är kuverten färdiga för brevlådan.

Adresslistan:
1. DykUnderYtan
2. Najsan
3. Wilmer
4. Östh
5. ninale
6. Ester M
7. Lady Hamilton
8. Monica, Norrbotten zon 5
9. sandra.rath
10. Crazy4Flowers
11. GunillaS
12. Margith

Crazy4Flowers har inte meddelat mig om hon ville vara med på ett varv till, så för säkerhets skull tog jag med henne långt ner på listan.

Men var är JAG då...?? -cry-.gif
Wilmer
hejja hejja tummenupp.gif

CITAT (Maggan H @ 17-02-2013, 14:19) *
Men var är JAG då...?? -cry-.gif

Prova att kika i frökedja 1 så blir du nog gladare trostar.gif
EsterM
Hur går det ?
Margith
Var är det här kuvertet?

Den som har det, var snäll och PM:a mig, innan det skickas vidare!

Kuvertet från förra frökedjan har landat hos mig, så jag skulle vilja fylla på kuvertet med ca 20 fröpåsar smile.gif

Najsan
Ja, det har inte kommit till mig ännu...

Men det borde ju vara på väg iallafall. g.gif
Wilmer
Men krax, ryck mig i min fjäder!!! Som kråkan säger, vad har hänt??? undrade varför de itne damp ner i lådan, mindes att jag var tidig i kedjan -cry-.gif två fröpaket borta på så kort tid, POSTEN skärpning!
Östh
Kuvertet kan väl inte ha kommit bort igen sweatingbullets.gif Margith har ju fyllt på och skickat vidare, men var är det nu?
Najsan
Nu är det på väg igen, jag har inväntat fler frön från Margith och lagt det på lådan idag! Så ta det lugnt bara, det kommer...
Wilmer
Jag har fått och skickat tummenupp.gif Spännande fröer men jag tog ändå inte så många eftersom jag "inte ska odla i år"... Enligt samma princip som när man går in i en plantskola och inget ska ha (inget när det gäller växter är c:a fem plantor).

Ha en kul fortsatt kedja!
Östh
Ninale, är du beredd med frimärken och fröpåsar, för nu är det välfyllda kuvertet med 44! smile.gif fröpåsar på väg till dig.
ninale
Brevet kom idag, jag har sorterat, googlat och bytt ut påsar så imorgon går det iväg med posten till nästa på listan. Det vägde 98 gram så än räcker 2 frimärken.

thanks.gif Tack Margith och alla ni som delat med er av era fröer, det här är ett fantastiskt sätt att kunna prova på nya sorter som man annars inte själv skulle komma på att så, och dessutom billigt också.
EsterM
och jag fick kuvertet idag. Bytte några förpackningar och nu ligger det på lådan. Tyvärr så kom jag efter tömningen, men Lady Hamilton borde ha kuvertet på fredag. Jag fick hjälp med att kontrollera adressen, så det borde vara rätt den här gången. crying.gif
Lady Hamilton
yes.gif Japp kuvertet är här Skickar vidare i helgen efter jag gått igenom alla "godsaker" skriver här när brevet är på väg till Monica Norrbotten zon 5
Lady Hamilton
NU är kuvertet på väg till nästa tummenupp.gif så nu får du vakta brevlådan Monica
Monica, Norrbotten zon 5
Jag ställer mig på post och vaktar!
Monica, Norrbotten zon 5
Idag kom kuvertet till mig. Har hunnit välja ut en hög som jag ska kolla upp lite mer i kväll.

Sedan var det en konstig påse med också. g.gif När jag kollat närmare visar det sig vara en portionspåse med strösocker blink.gif
Vad blir det om man sår innehållet, blir det en sockerblomma då? crazy.gif
Jag tror jag lägger beslag på den så får vi se vad jag hittar på med den!

I morgon räknar jag med att posta kuvertet vidare söderut.
Peztis
Det kanske blir sockerrör! Eller troligare sockerbetor...

Men hur i hela friden kom den påsen med!? Kanske någon som blir överraskad när kaffet eller teet ska drickas och det är fullt med fröer i! biggrin.gif
Lady Hamilton
CITAT (Monica, Norrbotten zon 5 @ 26-03-2013, 17:51) *
........Sedan var det en konstig påse med också. g.gif När jag kollat närmare visar det sig vara en portionspåse med strösocker blink.gif
Vad blir det om man sår innehållet, blir det en sockerblomma då? crazy.gif
Jag tror jag lägger beslag på den så får vi se vad jag hittar på med den! ........

angel_not.gif ........ jaa det finns underliga människor här i världen....... whist.gif... som tydligen inte kan hålla isär på fröpåsar och sockerpåsar (från utlandet) och slarvigt nog ligger på samma bord.... rtfm.gif Monica du har ingen tanke på att baka Brysselkex? tror nämligen att just den påsen skulle passa ypperligt till det giggle.gif Du får ursäkta mig men jag kom hem från en Brysselresa precis i samma veva som frökuvertet kom till mig och på någotvis hamnade en av sockerpåsarna i frökuvertet ninja.gif
( Och jag som gått o tittat förebrående på våra katter och försökt luska ut vart DE gömt strösockerpåsen som försvann )
Monica, Norrbotten zon 5
CITAT (Lady Hamilton @ 26-03-2013, 22:49) *
angel_not.gif ........ jaa det finns underliga människor här i världen....... whist.gif... som tydligen inte kan hålla isär på fröpåsar och sockerpåsar (från utlandet) och slarvigt nog ligger på samma bord.... rtfm.gif Monica du har ingen tanke på att baka Brysselkex? tror nämligen att just den påsen skulle passa ypperligt till det giggle.gif Du får ursäkta mig men jag kom hem från en Brysselresa precis i samma veva som frökuvertet kom till mig och på någotvis hamnade en av sockerpåsarna i frökuvertet ninja.gif
( Och jag som gått o tittat förebrående på våra katter och försökt luska ut vart DE gömt strösockerpåsen som försvann )

rotfl.gif
Ha ha... så det kan gå. Jag ska fundera på brysselkex...

Nu stundar i alla fall fem lediga dagar och i morgon ska jag så de nya frösorterna jag norpat denna gång (inte sockret då...).
sandra.rath
Nu har jag googlat och bytt och än en gång förundrats över hur många vackra, spännande och underbara blommor det finns här i världen och som jag kanske aldrig stött på om det inte var för er. thanks.gif
Kuvertet ligger i en brevlåda som borde tömmas i eftermiddag.
Hoppas alla har haft en skön påsk!
Sandra
Crazy4Flowers
Kuvertet har landat hos mig, ska snabba mig på att välja och byta ut. Hoppas ni alla har haft en bra Påsk!
Wilmer
CITAT (Lady Hamilton @ 26-03-2013, 23:49) *

giggle.gif

Har haft en fin påsk, men med 50 cm (enligt en bonde) tjäle kan man hålla sig för odlarskratt..
GunillaS
I dag har jag fått frö-kuvertet. Massor av påsar kommer nog på måndag till dig, Margith!
Margith
Vad kul!
Jag ser fram emot det yahoo.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon