Margith
Nu är kuvertet färdigt för brevlådan.

Adresslistan:
1. Solbrud
2. hs 04290
3. Therese TT
4. Maggan H
5. hattstugan
6. ingrid fuxwall
7. tulle
8. iren
9. micke 32
10. Eva zon 1-2
11. Peztis
12 Lillja
13. Margith
Maggan H
CITAT (Margith @ 17-02-2013, 12:30) *
Nu är kuvertet färdigt för brevlådan.

Adresslistan:
1. Solbrud
2. hs 04290
3. Therese TT
4. Maggan H
5. hattstugan
6. ingrid fuxwall
7. iren
8. micke 32
9. Eva zon 1-2
10. Peztis
11. Lillja
12. Margith

Ja men titta, här ÄR jag ju!! Trodde jag var bortglömd! kram1.gif
Peztis
Åh vad skoj!
Iren
oj, hade nästan glömt :-) Det blir kul med kedja igen!
ingrid fuxwall
Står som nummer 6, har jag tur så landar kuvertet här om tre fyra veckor - fröna är redan klara
Margith
CITAT (Maggan H @ 17-02-2013, 14:22) *
Ja men titta, här ÄR jag ju!! Trodde jag var bortglömd! kram1.gif

Men snälla Maggan H.... trodde du verkligen att jag skulle glömma dig? kompiskram.gif
Maggan H
CITAT (Margith @ 17-02-2013, 18:28) *
Men snälla Maggan H.... trodde du verkligen att jag skulle glömma dig? kompiskram.gif

Ja, jag tänkte att kanske du hade fått snösjukan långt där uppe i norr..... blink.gif Nä, jag glodde ju i samma kedja först som jag var med i sist..... blush.gif och där var jag ju inte med! wacko.gif Ser fram emot kuvertet! yahoo.gif
hattstugan

Ohh! Vad kul att det är på G igen! Stort Tack Margith!!
solbrud
Säger detsamma, ett jättestort tack till dig Margith för att du jobbar på för att vi andra ska få glädjas. Imorgon kommer nog kuväret till mig.

I vår lokala trädgårdsförening så ska vi ha fröbytarkväll för första gången på Torsdag, vi blir 36 st och då kan jag byta till mig frön från Frökedjan och ta dit till träffen också.

Man vill ju gärna smitta andra av farosoten "Frösådder" så man själv kan få känna sig mer normal istället för nördig.
solbrud
Idag kom det efterlängtade kuväret och oförbätterlig som jag är så bytte jag "bara" till mig 9 sorter under detta tredje varv. Sen mutade jag tonårssönerna med godispengar för att de skulle lägga frökuväret på postlådan innan tömningen kl.18:00 för att nästa person på listan ska få det snabbt. Typ imorgon om vi har lite tur.
Iren
CITAT (solbrud @ 19-02-2013, 19:27) *
Idag kom det efterlängtade kuväret och oförbätterlig som jag är så bytte jag "bara" till mig 9 sorter under detta tredje varv. Sen mutade jag tonårssönerna med godispengar för att de skulle lägga frökuväret på postlådan innan tömningen kl.18:00 för att nästa person på listan ska få det snabbt. Typ imorgon om vi har lite tur.

Trevligt tänkt Solbrud :-)
Margith
Var är det här kuvertet?

Den som har det, var snäll och PM:a mig, innan det skickas vidare!

Kuvertet från förra frökedjan har landat hos mig, så jag skulle vilja fylla på kuvertet med ca 20 fröpåsar
Maggan H
Oj, har det kommit tillrätta äntligen? 20 extra påsar, oj, jag nästan fasar när denna laddning kommer till mig.... kuvertet bör väl nå hs04... i morgon. Jag ska pma hen att hen ska kontakta dig Margith.
Maggan H
Margith, har du fått kuvertet?
ThereseTT
Idag fick jag kuvertet :-) Ska jag skicka iväg det till nästa eller invänta påfyllnings frön?

/Therese
Maggan H
Skicka det till Margith, såvida hon inte redan har fyllt på det??
Margith
Båda frökuverten är redan påfyllda och kedjorna rullar på enligt adresslistan.
Maggan H
CITAT (Margith @ 05-03-2013, 16:51) *

Men åh vad bra, såg nyss att jag är nästa kvinna på listan! Det ligger kanske i lådan, har inte kollat posten idag!

Swwiiisshhhhh!

Och jaaa, det låg i lådan! yahoo.gif Så nu är det här, hoppas jag hinner titta igenom det idag!
hattstugan

Ohhh! Då kommer det snart hit! Jiho!
Wilmer
CITAT (Margith @ 05-03-2013, 16:51) *

Men jag som gråtit (nåja)sedan i går för "min" kedja dött, så bra att jag läste här smiley_small_hug.gif
Maggan H
Kuvertet lades på lådan i morse så det bör nå hattstugan i morgon1 smile.gif
hattstugan

Oh vad skoj! Helgen räddad!
hattstugan

Har fått kuvertet idag! Skickas vidare efter helgen!
hattstugan

Nu har jag Googlat och plockat och plockat igen! Men nu är kuvertet klart för avfärd till nästa på listan!

Hoppas få det på lådan idag och då borde det vara på plats på måndag hos nästa!
ingrid fuxwall
Fröpåsen landade hos mig i måndags och åkte vidare till nästa med tisdagens tömning
tulle
Idag låg frökuvertet i min brevlåda.
Iren
CITAT (tulle @ 13-03-2013, 19:13) *
Idag låg frökuvertet i min brevlåda.

Idag låg det hos mig! Jättekul, tittar i helgen o skickar till dig, Micke 32 under helgen yes.gif
Eva zon 1-2
Hittade ett kuvert i min brevlåda idag. thanks.gif Ska googla och välja så skickar jag vidare imorgon.
Peztis
Skulle just fråga var vårt kuvert är, vem som har det nu men jag ser att det borde vara på väg till mig. Jag har i alla fall inte fått det, hoppas det kommer imorgon!
Peztis
Det kom idag! Många påsar att gå igenom, har gjort ett litet första urval, nu måste jag gå igenom och sålla lite till. Tyvärr orkar jag nog inte mer idag (första arbetsdagen efter sex veckors sjukskrivning - helt slut!) men ska försöka hinna imorgon.
Peztis
Jag har en bekännelse... Kuvertet ligger fortfarande här hemma... blush.gif
Men jag looooovar! I morgon ska det in i brevlådan.
Lillja
Fröbrevet har landat och skickats iväg.
Roligt att få sådan post. bravo.gif
Peztis
Lillja, ledsen för att det tog tid innan du fick det! Vad bra att du är nöjd!
ThereseTT
God kväll i så stugorna,

Vill ha hjälp med vad det är.

Nu har jag fött upp ett frö av tre möjliga och kan inte läsa vad växten heter.
Se bild på texten och bild på plantan som blivit så stor redan.

Eftersom filen är för stor så kommer länk till vår hemsida för att hjälpa mig med namnet.
Fått svar.

Tack!

Blev nyfiken för fröna såg ut som fästingar.

//Therese
Peztis
Det står:
Ricin 2012
Ståtlig solitär
Ettåriga
Frön giftiga

En snygg växt, den skulle jag också vilja ha!
ThereseTT
CITAT (Peztis @ 08-04-2013, 22:04) *
Det står:
Ricin 2012
Ståtlig solitär
Ettåriga
Frön giftiga

En snygg växt, den skulle jag också vilja ha!

Tack :-)
//Therese
Margith
Nu har kuvertet landat hos mig.

Tack alla för i år smiley_small_hug.gif

När det andra kuvertet också har kommit hit, gör jag små överraskningskuvert till de som vill ha *same procedure as last year* smile.gif
Peztis
Margith, det är vi som ska tacka dig!
kram1.gif
RitRat
CITAT (Margith @ 09-04-2013, 12:04) *
Nu har kuvertet landat hos mig. Tack alla för i år smiley_small_hug.gif
När det andra kuvertet också har kommit hit, gör jag små överraskningskuvert till de som vill ha *same procedure as last year* smile.gif

Jag är lite osäker på vad "same procedure as last year" innebär, men anar....
Delar du ut "resterna" till dem i listorna som vill ha??? I så fall VILL jag! Adressen står där någonstans i en lista.

Du är fenomenal Margith, Tusen tack för ditt engagemang!!!!
Margith
Ja, jag gör kuvert med ca 10 fröpåsar i varje.
Sen får den som vill ha ett kuvert PM:a mig och skicka ett frankerat kuvert.
Men mer om detta när båda kuverten har kommit till mig.
Trevlig helg alla!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon