Full version: Gåsis busfrö
Sidor: 1, 2
Gåsis
Nu är mina fröer på gång, de ligger i hallen. Rosmarins frö blir inte sänt före de andra.
Den 1/3 sår vi. Gror inomhus eller ute när värmen kommer. Så i såjord och täck lätt. Perenn växt.

Må det gro!
/Åsa

Jag glömde visst, alla gissningar som kommer efter i övermorgon räknas som doping så passa på att gissa nu kiss.gif
EmmBurt
ÅH vad roligt !! Undra vad det är
Va får man inte gissa när man fått fröerna? ohmy.gif
Anki V
CITAT (EmmBurt @ 18-02-2013, 20:53) *
ÅH vad roligt !! Undra vad det är
Va får man inte gissa när man fått fröerna? ohmy.gif

Så´n är hon, Åsa!

Det är ett tufft gäng tjejer du hamnat med........man kan få både det ena och det andra i frökuverten så för att inte förvilla ska vi nu gissa innan vi fått fröna.

Det där var väl klart och redigt beskrivet?

Jag gissar i alla fall på.............. på skräppa.

/Anki
EmmBurt
Väldigt klart nu förstår jag självklart wacko.gif eller nått..
Gåsis
Så, nu har Anki gissat. Fel. Fritt fram för alla odopade att gissa, när ni vill;) Love you Anki!
/Åsa
Peztis
Ingen brådska att få iväg det vad mig anbelangar även om jag är oerhört nyfiken!
Här hemma är det sjukstuga (jag med foten i paket, man och son i någon influensavariant) så ingen tar sig ned till brevlådan.
Lady Hamilton
Och jag gissar på ELEFANT TUNGA coolgleam.gif
Gåsis
Nej, tyvärr Siw. Det var heller inte rätt men lite närmare än Anki kanske.
/Åsa
Gåsis
Ingen mer som vill gissa odopad? Imorgon är det för sent, fröerna lades på lådan idag. Jo, Rosmarin får en extradag.
/Åsa
Rosmarin
CITAT (Gåsis @ 19-02-2013, 19:06) *
Ingen mer som vill gissa odopad? Imorgon är det för sent, fröerna lades på lådan idag. Jo, Rosmarin får en extradag.
/Åsa

Det var ju himla snällt! Speciellt som jag inte läst detta förrän idag... Dopad förresten... jag fick utskrivet en sorts kortison som skulle inhaleras två ggr om dagen i en veckas tid för att bekämpa en jobbig bihåleinflammation som jag dragits med i över en månad. Det var förra veckan. Det står i bipacksedaln att denna medicin kan ge positiva resultat i dopingtest.... giggle.gif
Peztis
Och jag åt ju citodon, det ska man inte heller köra bil på...
hattstugan

Har fått fröerna idag! Tack!
Gåsis
Med tanke på alla tillåtna och otillåtna preparat som redan simmar i den här tråden kommer nog rätta svaret strax yes.gif
/Åsa
EmmBurt
Idag har jag fått fröerna smile.gif ska sätta mig snart o kolla vad de kan vara men just nu vill jag bara lägga mig i soffan med hunden o mysa
Maggan H
Tack, jag har fått fina fröer idag! smiley_small_hug.gif Slängde bums iväg en gissning innan jag letade upp tråden och hittade denna info.... rtfm.gif det tycker jag är spam.gif !

Räknas c-vitamin som doping?? d010.gif Eller jag är iofs redan körd som inte sett tråden förrrän nu precis.... help.gif

Fler gissningar kommer när systemet är utrensat! yaay.gif
Gåsis
Maggan, det är möjligt att du gissat men jag har inte fått det svaret. Å med så lite att gå på kan du omöjligt få rätt, C-vitamin eller inte.
/Åsa
Maggan H
CITAT (Gåsis @ 20-02-2013, 18:27) *
Maggan, det är möjligt att du gissat men jag har inte fått det svaret. Å med så lite att gå på kan du omöjligt få rätt, C-vitamin eller inte.
/Åsa

What?? Är nätet med dopat?? coolgleam.gif
Gåsis
Grattis Maggan yaay.gif
Rätt på första försöket, C-vitamin verkar vara grejen!
/Åsa
Maggan H
CITAT (Gåsis @ 20-02-2013, 18:47) *
Grattis Maggan yaay.gif
Rätt på första försöket, C-vitamin verkar vara grejen!
/Åsa

Yeah man, vad superkul! bravo.gif
Peztis
Grattis Maggan!

Å så e du nu i ledning med en *!
Anki V
I dag var det jackpot i brevlådan. Två kuvert samtidigt!

Både Hattstugan och Gåsis samma dag.......Det blir en tuff natt när man igen ska gå igenom alla miljoner fröbilder som finns på internet sweatingbullets.gif .

thanks.gif thanks.gif

/Anki

Rosmarin
Ja kära nån, ingen tid att sova här inte!

Jag har också fått fröna nu! Tack!
Gåsis
Å Rosmarin sover inte, hon gissar rätt.
Grattis rosmarin yaay.gif

Å där trillade rätt svar in från Hattstugan.
Grattis yaay.gif
/Åsa
Peztis
Grattis till er alla!
hattstugan
yahoo.gif

Efter mycket om och men så bidde det rätt även på det här Buset! Men inte var det lätt inte!
maramara
Tack Åsa för brevet. Måste säga att jag inte känner igen de små pinnfröna, men jag har ju några dagar till att studera dem, innan de ska sås.hmm..
Gåsis
Du får göra som Hattstugan, ta Impectakatalogen och börja från början giggle.gif Rätt vad det är blir det rätt.
Lycka till!
/Åsa
Peztis
Va! Har de fröbilder i Impecta i år? biggrin.gif Det vore ju något...
maramara
CITAT (Gåsis @ 24-02-2013, 19:02) *
Du får göra som Hattstugan, ta Impectakatalogen och börja från början giggle.gif Rätt vad det är blir det rätt.
Lycka till!
/Åsa

Ha ha, då förstår jag, görjar med acileja då? coolgleam.gif !
hattstugan

Nja inte fröbilder men jag använder mig av blombilderna efter att fått ledtrådar av givaren! Och gissar friskt biggrin.gif
Gåsis
Ni andra kan få samma ledtråd.
Echinaceafrö, nej inte det. Men liknande blomma.
/Åsa
Gåsis
Där kom rätt svar från Anki. Grattis blomma.gif
/Åsa
Anki V
Det tackar jag för thanks.gif
Peztis
Grattis Anki!
hattstugan

Grattis till er som Gissat rätt!!! Hjälper Impectakatalogen?
Gåsis
Har man en susning om hur blomman ska se ut och man bläddrar på, så visst går den finna där.
/Åsa
Maggan H
Har tjuvstartat idag med sådden, tongue.gif hade lite annat som skulle ner också.... Hoppas på snabb groning nu då! smile.gif
Rosmarin
Har sått idag! smile.gif
Peztis
Maggan och jag jämnar ut för jag har inte sått än... Får nog ta och göra det idag!
Maggan H
Och idag gror det! yahoo.gif En grodd på väg upp, jippie!
Gåsis
Så kul! Jo, det är en snabbgroare. Kan tom blomma första sommaren om man har tur.
/Åsa
Maggan H
Åh vad roligt, och vacker är den ju med! biggrin.gif
Anki V
Jajamensan.....det gror här också tummenupp.gif

/A
Rosmarin
Här började de också gro igår!!! yahoo.gif
Maggan H
Och här växer det på!

[attachment=75334:P1010021.JPG]
Maggan H
Nu börjar karaktärsbladen komma fram, snart dags för omskolning! tummenupp.gif
Maggan H
I helgen ska dom få nya krukor! tongue.gif
Peztis
Oj! Fast jag slöade ju och fick inte mina i jord förrän förra helgen...
Gåsis
Jag tror här behövs en ledtråd. Om någon börjar få det trångt under lysrören får ni gärna be om svaret via pm, kanske är det inget ni vill offra plats på.

Ledtråden är Arne Qvick.

/Åsa
Peztis
Nu gror det!

Gissade fel men får väl hitta å något annat då! biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon