Full version: Rappnes tomattips?
win
Hej, i tidningen "Leva och bo på LANDET" nr 1, som utkom denna vecka, utgivare Expressen, GT.
Där har Bosse Rappne en tomatskola.
Där skriver han att vid tomatodling i växthus skall man ha hinkar på minst 50 liter.
Det var något nytt för mig som bara har ca 20 liters murarhinkar.
Vad är det som gäller???
malcolm
Har det funkat med 20 l så varför byta...
malarmaster
själv har jag 15-20 liters hinkar,så länge man tillsätter gödning så funkar det utan problem,
,proffsodlingar har överhuvudtaget ingen jord utan plantorna står i näringslösning.
är rappne tomatexpert? min uppfattning av tv-kändisar är att de oftast är mediokra inom sina respektive specialområden.
rappne har i alla fall inte imponerat på mig när det gäller trädgård.
själv förlitar jag mig på åke truedsson avseende tomater,finns en hemsida,tomatklubben.se.
där står allt du behöver veta. ulf
duo2010
CITAT (malarmaster @ 19-02-2013, 08:37) *
själv har jag 15-20 liters hinkar,så länge man tillsätter gödning så funkar det utan problem,
,proffsodlingar har överhuvudtaget ingen jord utan plantorna står i näringslösning.
är rappne tomatexpert? min uppfattning av tv-kändisar är att de oftast är mediokra inom sina respektive specialområden.
rappne har i alla fall inte imponerat på mig när det gäller trädgård.
själv förlitar jag mig på åke truedsson avseende tomater,finns en hemsida,tomatklubben.se.
där står allt du behöver veta. ulf

Håller med Åke T är mckt seriös. sen finns det många bra tips på Tomatsidan också. Kvällspress o TV kändisar avstår jag ifrån.
gunilla
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon