Full version: Myror i köket - NU!
peanutpea
Imorse hade jag fyra (små) myror i köket. Påmindes alltså redan om det vanliga vårproblemet. De ger sig ju till slut.. men om ska det börja redan nu så .. devil.gif
Attt leta reda på ngt myrbo kommer ju inte på tal. De bor väl under huset. Finns det någon som är duktig på myrproblem?
CillaM
Det är väl vad man kallar för spejare, finns säkert korrekt namn för dom. Tror inte de kommer hålla sig länge inomhus när våren väl är ett faktum. De letar väl efter lite gott att föra till stacken just nu smile.gif
malcolm
Kanel lär vara bra, strö ut lite där de går
Eva i Västerås
Försök hitta var dom kommer in, torka med ättika för att dölja doftspåren och strö ut kajennpeppar eller dylikt för att ytterligare maskera.
Och samma som för alla skadedjur inomhus. Allting attraktivt i täta burkar, sopor och kompost ut varje dag.
Suck!
Det är hopplöst jobbigt när dom dyker upp redan i februari, och man vet att vårvärmen inte kommer förrän i mitten av april. I alla fall flyttar dom inte utomhus förrän då.
peanutpea
Jag tog till hela batteriet och voila de är bortaaaa! Men, men snart kommer väl nästa invasion. En sommar hade jag myrornas krig i hallen fast det var stooora myror och som de slogs. Har fått ett riktigt myrhus men så bor jag på en ås oxå.

Tack för all hjälp! smiley_small_hug.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon