Mitt problem är att jag inte kan få riktigt varmt vatten i duschen, oavsett hur mycket jag vrider. Vi har inte haft problemet tidigare, det har kommit gradvis den senaste månaden. Vattnet är varm-ljummet, men håller absolut inte den temperatur det borde. Blandaren till badkaret (som går på samma rör) ger rikligt med varmt vatten, likaså handfatsblandaren - alltså inget fel på VVB. När jag känner på rörstumparna som går från duschkabinväggen in i blandaren är ingen av dem riktigt varm heller.
Kopplingvis ser det ut som följer; rör från VVB grenar sig och går till duschkabin och badkar. Böjliga slangar (inga skarpa veck eller böjar) från förgreningen leder till baksidan av kabinen, kopplat genom kabinväggen till blandaren. Blandaren är en Mattson, och den är ca 3,5 år gamal. Kan den ha kalkat igen i varmvatten delen och släpper därför bara igenom pyttelite vatten?
Någon som har en susning om vad det kan vara för fel? Vill helst inte ringa en röris om det är något banalt som vi lätt fixar själv