anna_carolina
hej!!!
jag har ett litet sommar hus! och jag skulle vilja ha blommor eller växter där året om i fönstren....de går ju bra sommartid men på vintern har jag ingen värme på i huset men de e isolerat o så satt de blir inte lika kallt i huset som ute men minus grader blir de!!
vet ni några blommor eller växter som klarar detta så får ni gärna skiva det till mig!!
har hört att det ska finnas en kaktus som tål massa minus grader men de kanske inte finns o köpa här? huh.gif

mvh carro
lolo
Hej! Det låter som ett svårt problem, med att ha växter i fönstret när det kan bli minusgrader. Finns det verkligen nån växt som klarar detta? Kan du inte ha plastblommor där istället? Det finns ju numera konstgjorda växter, som faktiskt ser "levande" ut. Pröva gärna att ha lite blommande begonior och murgrönor i fönstret, konstgjorda alltså!
/Ann-Louise
anna_carolina
men de e så tråkigt o ha lossas växter tycker ja!! men men finns de ingen blomma eller växt som klarar de så får man väl ställa in tråkiga plastblommor i stället!
kryddan
lite utanför ämnet iofs - men det är inte så himla bra att inte ha någon värme på alls i sommarhuset. Låt det gärna vara runt 5 grader iallafall.
anna_carolina
nej ja vet att de inte e bra!
o de e inte jag som äger huset så de e inte ja som bestämer heller!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon