Full version: Black sweet cherry
Pyssel-Fia
Har läst många tips om att Black sweet cherry är en väldigt god tomat, men jag kan inte hitta den.
Däremot har jag köpt en sort från Weibull som heter Black cherry. Kan det vara samma sort? om inte, var kan jag köpa Black sweet cherry?
Vinterflickan
CITAT (Pyssel-Fia @ 27-02-2013, 11:59) *
Har läst många tips om att Black sweet cherry är en väldigt god tomat, men jag kan inte hitta den.
Däremot har jag köpt en sort från Weibull som heter Black cherry. Kan det vara samma sort? om inte, var kan jag köpa Black sweet cherry?

Jag undrar samma sak! Köpte Weibulls Black Cherry i hopp om att det var samma smile.gif
Eva 33c
Runåbergs Fröer verkar ha Black sweet Cherry i alla fall.
Vinterflickan
CITAT (Eva 33c @ 27-02-2013, 18:21) *
Runåbergs Fröer verkar ha Black sweet Cherry i alla fall.

Ja jag såg det... den stora frågan är om det är samma tomat? Men hur eller hur är min påsa redan köpt så det är bara att plantera & hoppas att dom är supersmaskiga! bravo.gif
Eva 33c
Trådskaparens problem var att hon inte kunde hitta den och frågade då "Var kan jag köpa Black sweet Cherry" smile.gif
Så det var den frågan jag svarade på.
Jag skulle inte tro att det är samma sort, men de är ju av samma typ, i färg och storlek. Och jag tror att båda är jättegoda sorter. Man får väl köpa båda sorterna och testa om de skiljer i smak. Det finns ju en som heter Brown Berry som också är väldigt lik till det yttre, och Chocolat Berry tror jag också jag sett.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon