Leopardcookie
Jag hade tänkt plantera blomman för dagen, klockranka, hjälmböna och törnrosas kjortel i kruka.
Satt nu och funderade på vad jag ska ha för storlek till vardera, det är ju mkt grönska och det kräver väl mycket vatten.. för att inte behöva vattna två ggr om dagen, hur ska jag göra då?

Vad har ni för tips, och vad brukar ni göra?
Och hur många frön/plantor kan man sätta tillsammans av dessa? Man vill ju ha frodig blommning och inte bara en enstaka liten tråd som slingrar sig wink.gif
Leopardcookie
Verkligen ingen som har erfarenhet av klätterväxter i kruka? sad.gif
octachoron
Min erfarenhet av ettåriga växter i kruka är att ju större kruka desto bättre.
Blomman för dagen har jag lyckats skapligt med i djup balkonglåda, dvs djupare än den vanliga standardstorleken i svenska butiker.
Slingerkrasse har gått dåligt för mig, där räckte tydligen inte jorden till när jag satte i kruka.
-Linda-
Håller med, ju större kruka desto bättre!
Blomman för dagen sår jag varje år, men planterar på friland. I år har jag tänkt att ev sätta dem i kruka. Blir en som är ca 50cm hör och 40cm i diameter isåfall.
Klockranka har jag haft i kruka förut, det gick bra växte så den knakade, tyvärr uteblev blommningen. Den krukan var bred men inte alls hög. Kanske 40cm bred och 20cm hög. Jag gödslade bra på den om jag kommer ihåg rätt! Den blev flera meter trots att jag satte kanske tio sticklingar som fick trängas lite whistling.gif

Du får prova dig fram , lycka till!!!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon