Full version: Vita flygare
Iza
Jag fick för första gången på 10 år vita flygare i växthuset, i samband med ett växtköp.
Kommer de att överleva i växthuset över vintern eller fryser de ihjäl? Jag såpskurade hela växthuset i höstas och kommer att göra om det nu i vår.
Bassam
Hej
Du sa att såpskurade hela växthuset i höstas och kommer att göra om det nu i vår. Om du gjorde detta, de är nya generation ska dö plus sina ägg ska förstör, kan jag säga till dig lycka till.
H.Bassam
Ally
Min gissning är att du får vitaflygare ändå.
Jag planterade tagetes mellan tomatplantorna, och fick inga vitaflygare förra året.
Kanske vilken sort som helst skulle funka, men jag köpte frö "Tomato Grower's Secret", Thompson & Morgan, från froer.nu
indelon
har samma problem! har dammsugit, klämt ihjäl, duschat blommor och planterat tagetes.

har hört att vatten, såpa och t-röd är bra att duscha på båda sidor av bladen med. vet någon om man kan byta ut diskmedel mot grösåpa, eller är det för giftigt för blomster?

läste även något om att vattna blommorna med kaffe tre gånger i veckan, värt att pröva...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon