Full version: Kul? överraskning
Gossen Ruda
Tyckte mina arbetsbyxor på landet var lite väl skitiga, särskilt som jag slängt ut en massa aska, så det blev en tvättning. I en balja i duschkabinen, andra tvättmöjligheter saknas. När jag gnuggat för hand ett tag skulle jag hälla ut vattnet, eller lervällingen, vilket gjordes i samma duschkabin. Då kom överraskningen, det var stopp eller nästan stopp i golvbrunnen! Det blev något fuktigt på golvet, som består av en plastmatta på ett vanligt trägolv. Torka, torka. Sen vidtog rengöring av golvbrunnen. Insåg då att det var ingen bra idé att ha den dold under kabinen, det var liksom trångt. Jag lyckades dock få upp insatsen och när jag kände ner i brunnen hittade jag en massa sand och liknande, platsen har använts för div rengöring tidigare. Golvbrunnen tycks även fungera som grovfilter och är inte självrensande. Nåja efter ett tag blev det rensat och klart och allt fungerade, så blev det en oplanerad golvtvätt också. biggrin.gif
hattstugan

Tja inget ont som inte har något gott med sig!
gnon49
När golvbrunnen börjar gurgla flyttar jag duschkabinen, tar upp insatsen i golvbrunnen o stoppar ner trädgårdsslangen o spolar på för fullt. Ett slabbigt o besvärligt arbete i ett trångt utrymme men gott när det är gjort. Dessutom blir det ju rent bakom kabinen där det annars är omöjligt att komma åt.
Gossen Ruda
CITAT (gnon49 @ 03-03-2013, 21:57) *
När golvbrunnen börjar gurgla flyttar jag duschkabinen, tar upp insatsen i golvbrunnen o stoppar ner trädgårdsslangen o spolar på för fullt. Ett slabbigt o besvärligt arbete i ett trångt utrymme men gott när det är gjort. Dessutom blir det ju rent bakom kabinen där det annars är omöjligt att komma åt.

Det var ju en idé. Frågan är om slangarna till duschblandaren räcker. g.gif Och om det går att lirka fram kabinen mellan handfatet och varmvattensberedaren och om jag kan lirka mig in bakom? Det är liksom inte gott om plats i mitt hygienutrymme. biggrin.gif
Klint
Nåt som jag drömt om men troligen aldrig får är ett grovkök,där man kan slabba med jordiga kläder blommor m.m men inser ju att hade jag det blev det väl stopp i avloppet likt förb-nnat!
Bra att det löste sej iallafall!
Peztis
Hua... Igensatta golvbrunnar är inte det roligaste man kan ha! Golvbrunnen i vårt garage är igensandad/-dammad men jag får fasen inte upp gallret (inte ett badrumsavlopp) så det kan göras rent...

I värsta fall får man väl be om hjälp man betalar för men först ska jag nog vara lite envis och prova själv. Har inte lagt manken till riktigt än! biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon