MrLeaf
Hej,

Köpte den röda som ni ser i bild och den gula som skymtar bredvid.
Verkar vara en lågväxande sort.
Den gula har jag lyckats sortbestämma till "starburst yellow" efter en hel del googlande. (Åtminstone tror jag att det är rätt). Frukterna på den var fruktansvärt starka, mellan 3-4cm långa och pekar uppåt.

Men den röda har jag inte lyckats komma fram till vad det kan vara för någon.
Även här pekar frukterna uppåt. Frukterna är mindre, runt 2cm. Väldigt milda, smakar exakt som röd paprika i stort sett, med lite sting i.
Skulle bli glad om någon kunde hjälpa mig komma fram till vad det kan vara för något.

Köpte dom på en coop och det stod såklart bara nåt random typ krukväxtchili.
Bladen är ganska mörkt gröna, och det syns inte på den bilden men de är ofta lite spräckliga (svart/bruna)

Köpte dom 2011 tror jag.
Piccante
Stod det inget alls på krukan? Att den är lågväxande kan bero på sorten men kan lika gärna bero på att plantorna hormonbehandlas för att bli lägre.
MrLeaf
CITAT (Piccante @ 04-03-2013, 21:53) *
Stod det inget alls på krukan? Att den är lågväxande kan bero på sorten men kan lika gärna bero på att plantorna hormonbehandlas för att bli lägre.

Jag har för mig att det bara stod Capsicum Anuum, men jag är inte helt säker då det var ett tag sen nu, och jag har inte krukorna kvar.
Jo jag har med hört att en del hormonbehandlar de för att de ska bli mer lågväxande och passa mindre krukor osv.

Det fanns tre olika sorter där på coop när jag köpte dessa, dels den röda och sen den gula, och så en anan uppåtväxande sort som gick i vitt och lila, även den märkt på samma sätt.
Lite irriterande när man som chilinörd vill veta vad man har för något tongue.gif

Fortsatta tips mottages tacksamt.

Mvh
MrLeaf
Bumpar lite.
Jag vill verkligen veta smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon