Full version: Husskyltar ?
Motti
Letar efter husskyltar till vettigt pris ,1200 för en skyllt med gatuadress och ett numer är lite väl mycket .Någon som vet om det finns billigare alternativ på nätet ?hittade inget själv .
Peztis
Kollade också på det förut, tror tyvärr att det är däromkring det ligger.

Nä, jag tror jag ska ta och måla på en planka... Det håller väl några år i alla fall. Och då får de (Posten osv) säkert för sig att byta adresserna här igen i alla fall! biggrin.gif De gjorde nämligen det för några år sedan.
Huggorm
Man kan ta en plankbit och "skriva" bokstäverna med ett halvrunt stämjärn, och sedan fylla i med svart färg
Motti
Jag har faktiskt målat en skyllt med ställets namn innan det blev gatunamn här ute smile.gif det var så vackert "Sjöhagen" låter sommrigt och skönt rolleyes.gif Men nu såg jag att flera här i byn har skaffat skyltar med gatunamn och nummer i lite retrostil och satt på sina hus , var så snygga och tydliga smile.gif Men det ligger något i att man kan göra en själv ! kan be min man klippa ut en skyllt i plåt och sprutmåla den och så antar jag man kan skriva texten själv med målarfärg det måste ju fungera ! kanske att det inte blir lika raka linjer och lika perffekt men på långt håll och dåliga ögon cool.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon