Ann-Marie
07-03-2013, 16:56
Denna slingerkrukväxt köpte jag i höstas och gav bort och namnlappen är inte kvar nu när jag fått tillbaka den. Bladen är lite stela och blommorna är vackert vinröda, liksom klockor men de hänger inte utan är lite stelare de också, det är inte bougainvilla. Den ska blomma vackert om den får mycket vatten och det har den fått nu och måste planteras om, jag klippte ner den för ett par veckor sen och de här gröna skotten har kommit. Men en del blad är lite gulprickiga i kanterna. Har den ohyra? Så det är lönt att göra något åt den eller slänga den?
blomma 2.jpg
blomma 1.jpg
Hej
Den har ingen ohyra men det står fel på vatten, du behöver ge dem vatten som behöver, du vet att man kan vet när ska vattna genom att dippar sin finger i jord bom finger kommer ut tork utan jord det betyder att man måste ge växter vatten.
Bassam
Ann-Marie
08-03-2013, 11:19
Tack, då vet jag att den inte har ohyra men ska vara försiktigare med vattningen. Tack snälla för hjälpen.
Fjortispower
08-03-2013, 13:37
Kan det vara Mandevilla/ Dipladenia?
Ann-Marie
08-03-2013, 14:56
Ja det liknar ju Mandevilla. Jag ska kolla igen när den börjar blomma (förhoppningsvis att den gör det). Tackar.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.