silos
Häromdagen fanns det flera människor,både barn och vuxna som ville ge rosor till förbipasserande,
så jag undrar varför gör de detta!(dessa personer kom från ett annat land).
Eva i Skåne
Om du provat att ta emot en skulle du bli varse att dom inte alls vill ge bort dem utan vill att du ska betala dyra pengar. Det är iaf min erfarenhet.
Ugglemormor
Sådant råkar man på när man är vid medelhavet eller öarna och det är ALLTID en fråga om pengar om man tar emot något och det kan bli rätt så otrevligt ........
De har även andra saker med sig som de vill ge ----- men strunt i det.

Jag vet inte om detta du silos råkade ut för var enbart vänlighet eller med baktanke .......
Fjortispower
Kan ha med internationella kvinnodagen att göra. Då brukar det delas ut rosor (till kvinnor).
Eva i Skåne
Jo, idag kan det var så fjortispower, men Silos nämner för några dagar sen.
Hoppas du får en ros fjortis smiley_small_hug.gif
Fjortispower
CITAT (Eva i Skåne @ 08-03-2013, 12:26) *
Jo, idag kan det var så fjortispower, men Silos nämner för några dagar sen.
Hoppas du får en ros fjortis smiley_small_hug.gif

Jag var lite för snabb där! blush.gif
Jubbe063
CITAT (Eva i Skåne @ 08-03-2013, 10:36) *
Om du provat att ta emot en skulle du bli varse att dom inte alls vill ge bort dem utan vill att du ska betala dyra pengar. Det är iaf min erfarenhet.

Ja, min med. För nåt år sedan råkade jag ut för det, anade i förväg vad som skulle ske. Så jag gjorde experimentet att ta emot rosen. låtsades ha bråttom o gich rätt snabbt, rosen räcktes ut jag tog den sa tack utan att sakta in..... Snabbt som ögat sprang en kille fram till mig o sa att det kostade pengar. Oj sa jag, och frågade varför de då sträcker fram en ros och säger varsågod om de vill ha betalt, är det inte bättre att sälja blommor på vanligt vis...., Jisses vad arg killen blev ;-)
*Stintan*
Här ringde en snubbe till och med på dörren och ville ge ros tillsammans med en tiggarlapp. mad.gif
Bee
CITAT (*Stintan* @ 08-03-2013, 14:35) *
Här ringde en snubbe till och med på dörren och ville ge ros tillsammans med en tiggarlapp. mad.gif

Lågt! Ville killen inte erkänna att han sålde rosor? Men förmodligen finns det godtrogna som går på det.
Eva i Skåne
Tyvärr har inte dessa rosförsäljare/tiggare alltid rent mjöl i påsen
silos
CITAT (Ugglemormor @ 08-03-2013, 10:40) *
Sådant råkar man på när man är vid medelhavet eller öarna och det är ALLTID en fråga om pengar om man tar emot något och det kan bli rätt så otrevligt ........
De har även andra saker med sig som de vill ge ----- men strunt i det.

Jag vet inte om detta du silos råkade ut för var enbart vänlighet eller med baktanke .......

Jag vet ej vad det handlade om eftersom jag var en bit därifrån och då jag sedan gick förbi gav de inga blommor till mig....kanske för att jag hade en JÄTTESTOR lass på min rollator!?
silos
Kunde jag så skulle jag sända en vacker ros till ALLA här!
rose.gif smiley_small_hug.gif wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon