Full version: maramara ´s Busfrön
Sidor: 1, 2
maramara
Heej ! Nu har de flesta av er fått mina busfrön. Glömde skriva tråden, men Margith var snäll och påminde mig. Hon har även lämnat en gissning, som var rätt. Grattis Margith!
Är väl inte denna säsongs svåraste frö men den ger garanterat valuta för besväret, om man kan säga så. coolgleam.gif
Maggan H
Tack för fina välpackade frön som damp ner idag! smile.gif

Och gissning är även skickad av mig.... tongue.gif
maramara
ohmy.gif Margith, Gåsis och Maggan har redan gissat.
Alla har gissat rätt!. giggle.gif
Gåsis
Alla ettåringar är svårast för mig, men även en blind höna kan ibland. Och visst ger fröet valuta, fin sak det här!
/Åsa
Maggan H
Håller med, har alltid denna i min trädgård! Tack maramara!
Rosmarin
Jag har inte fått. no.gif Kanske imorgon? Hoppas hoppas....
hattstugan

Vet inte om jag fått nåt brev idag! Har inte hämtat posten!
maramara
CITAT (Rosmarin @ 08-03-2013, 19:02) *
Jag har inte fått. no.gif Kanske imorgon? Hoppas hoppas....

Om ni har lördagsutdelning i Frankrike, kanske, säkert på måndag i alla fall. Postade alla samtidigt. kompiskram.gif
Rosmarin
CITAT (maramara @ 08-03-2013, 20:02) *
Om ni har lördagsutdelning i Frankrike, kanske, säkert på måndag i alla fall. Postade alla samtidigt. kompiskram.gif

Vi har lördagsutdelning smile.gif så jag väntar och hoppas brevbäraren ska komma med brevet imorgon yes.gif
Anki V
Jag har inte haft möjlighet att kolla brevlådan än …….. ( sover "borta" naughty.gif )

/Anki
hattstugan

Har idag hämtat posten och där fanns ett välpackat fröbrev! Tack maramara!
maramara
CITAT (Anki V @ 09-03-2013, 09:27) *
Jag har inte haft möjlighet att kolla brevlådan än …….. ( sover "borta" naughty.gif )

/Anki

Det låter också spännande hi hi whist.gif
maramara
CITAT (hattstugan @ 09-03-2013, 10:23) *
Har idag hämtat posten och där fanns ett välpackat fröbrev! Tack maramara!

Å Hattstugan har gissat helt rätt Grattis! rolleyes.gif
hattstugan

Tack för frö till en vacker växt!
Peztis
Tyyyyypiskt! Vi stannade aldrig till vid brevlådan när vi var ute en sväng, det brukar inte vara något på fredagar... Får linka ned lite senare eller skicka dit mannen.

Grattis till er alla som gissat rätt, jag har uppdaterat statistiktråden.
Anki V
CITAT (maramara @ 09-03-2013, 11:22) *
Det låter också spännande hi hi whist.gif

Inte alls så spännande som jag försökte få det till giggle.gif .

”Gamle Kalle” har varit min vapendragare i 25 år…..men vi har aldrig flyttat ihop laugh.gif .

/Anki
Peztis
Så. Vittjade brevlådan igår precis innan vi åkte på kalas, öppnade kuvertet på en gång. Hade skickat iväg gissningen på en gång men hade ingen dator på...
Men nu har jag skickat iväg gissning nr 1.
maramara
CITAT (Peztis @ 10-03-2013, 14:05) *
Så. Vittjade brevlådan igår precis innan vi åkte på kalas, öppnade kuvertet på en gång. Hade skickat iväg gissningen på en gång men hade ingen dator på...
Men nu har jag skickat iväg gissning nr 1.

Grattis Peztis, blomma.gif du visste direkt, rätt växt,
Jag börjar bli orolig nu, alla vet vad mitt bus är, men jag har inte lyckats identifiera ett enda frö jag fått å inte gror de heller. -cry-.gif
Gåsis
Orolig? Du är just nu populärast av oss alla kompiskram.gif
/Åsa
Anki V
Då har jag äntligen kunnat vittjat brevlådan och mycket riktigt låg det ett intressant brev där.

Jag tog och skickade iväg en gissning också.

Tack thanks.gif .

/Anki
Rosmarin
Jag fick mycket riktigt fröerna igår med lördagsposten. Tack så mycket! Även jag har gissat... rolleyes.gif
maramara
dunno.gif blomma.gif whist.gif
Tro det eller ej !!! Anki V har gissat rätt!

CITAT (Rosmarin @ 10-03-2013, 21:18) *
Jag fick mycket riktigt fröerna igår med lördagsposten. Tack så mycket! Även jag har gissat... rolleyes.gif

Grattis Rätt gissat yahoo.gif
Peztis
Grattis till oss! biggrin.gif

Det är en underbar känsla att öppna kuvertet och se att jamen titta, det är ju.... Och det är just detta som är så roligt med Busfröerna, jag har lärt mig att verkligen försöka titta på fröerna, inte bara det som kommer upp.

Maramara, tack för fröer till en riktig "måste ha varje år"!
Leopardcookie
Spännande, jag väntar på mina frön från maramara också! De kommer nog idag... iiiiih sweatingbullets.gif
Peztis
CITAT (Leopardcookie @ 12-03-2013, 09:33) *
Spännande, jag väntar på mina frön från maramara också! De kommer nog idag... iiiiih sweatingbullets.gif

Är det jag som missat något eller...?

g.gif
maramara
CITAT (Peztis @ 12-03-2013, 11:55) *
Är det jag som missat något eller...?

g.gif

coolgleam.gif Neej då Peztis, du har inte tappat någon ur kedjan. Två andra var nyfikna på vad Busfrotråden är för något. confused.gif Eftersom jag hade portioner över, bad jag om deras adress och skickade ett smakprov på leken till nästa år.

naughty.gif De ingår ju inte i statestiken, och utgör därför inget hot för oss övriga. flirting.gif
Meen....Det förståss!! ninja.gif De skulle ju kunna försäga sig här på tråden och avslöja för alla fear.gif vad jag skickade för busfrö. och förstöra hela spänningen
maramara
CITAT (Leopardcookie @ 12-03-2013, 09:33) *

Säkert kommer de idag. Lycka till tummenupp.gif
Leopardcookie
Men guud förlåt! Nej jag har inte för avsikt att avslöja något! Jag fick mina fröer igår och jag har inte en susning om vad det kan vara, och listar jag ut det så gör jag som ni andra, mailar maramara? Och jag ska inte konkurrera med er andra, jag bara testar så jag får lite vingar inför nästa år coolgleam.gif

Hata mig inte innocent.gif
Maggan H
CITAT (Leopardcookie @ 13-03-2013, 08:45) *
Men guud förlåt! Nej jag har inte för avsikt att avslöja något! Jag fick mina fröer igår och jag har inte en susning om vad det kan vara, och listar jag ut det så gör jag som ni andra, mailar maramara? Och jag ska inte konkurrera med er andra, jag bara testar så jag får lite vingar inför nästa år coolgleam.gif

Hihi, ingen hatar någon här! crazy.gif Maila givaren om du klurar ut vad det är! cool.gif
Rosmarin
De gror!!! yahoo.gif

CITAT (Leopardcookie @ 13-03-2013, 08:45) *

Nej i det här glada gänget hatar vi inte varandra! Du får väl komma överens med Maramara som har skickat fröna till dig hur ni ska göra er i mellan. I övrigt kan du väl delta i tråden som vi andra ( utan att avslöja fröernas identitet naturligtvis när du (och om du) kommer på vad det är) och bidra till den goda stämningen.

Det blir ju lite lustigt när folk som inte varit med från början ramlar in i leken så här, men vi utestänger ingen. Välkommen!
maramara
CITAT (maramara @ 12-03-2013, 12:49) *
coolgleam.gif Neej då Peztis, du har inte tappat någon ur kedjan. Två andra var nyfikna på vad Busfrotråden är för något. confused.gif Eftersom jag hade portioner över, bad jag om deras adress och skickade ett smakprov på leken till nästa år.

naughty.gif De ingår ju inte i statestiken, och utgör därför inget hot för oss övriga. flirting.gif
Meen....Det förståss!! ninja.gif De skulle ju kunna försäga sig här på tråden och avslöja för alla fear.gif vad jag skickade för busfrö. och förstöra hela spänningen

Du ser! Det här är ett roligt odlagäng, som du är välkommen i. jag bara ´spjuvrade´lite.
maramara
Leopardcoockie har gissat rätt! Grattis yahoo.gif yaay.gif
Peztis
Grattis!
Gåsis
Bra att fler lockas i fördärvet. Grattis till rätt gissning. Välkommen nästa år leopardcookie!
/Åsa
Leopardcookie
Tack allihopa! Jag förstår att ni är ett tight gäng här och att det blev lite konstigt nu när jag bara fick för mig att slänga in en kommentar! Jag kommer fortsätta läsa tråden för skojs skull. Hur gör ni när alla gissat rätt? Skriver ni om "namnet" här inne då?
Peztis
Här har vi en sammanställning på allt.
Grego
CITAT (Anki V @ 09-03-2013, 19:28) *
Inte alls så spännande som jag försökte få det till giggle.gif .

”Gamle Kalle” har varit min vapendragare i 25 år…..men vi har aldrig flyttat ihop laugh.gif .

/Anki

Oh jevlare! Jag och Linda flyttade ihop efter fyra månader (Trots att ingen varit sambo tidigare)... Alla är vi olika =)!
Peztis
CITAT (Grego @ 14-03-2013, 23:51) *
Oh jevlare! Jag och Linda flyttade ihop efter fyra månader (Trots att ingen varit sambo tidigare)... Alla är vi olika =)!

Jag är nog värre! 23 juli 1988 träffade jag min man, vi flyttade ihop den 17 september! Sedan "hände" det ju inte så mycket för 2005 fick vi barn och 2009 gifte vi oss! Knäppt va! biggrin.gif
EmmBurt
Råkade skriva på din gamla råd från 2011 ohmy.gif
men nu är fröerna sådda. Har varit väldigt dålig på att göra nått sista tiden men ska skärpa mig tongue.gif
Peztis
EmmBurt, om du har svårt att hitta alla trådarna så kan du lägga statistiken som en Favorit, jag har länkat till respektive tråd där.
EmmBurt
CITAT (Peztis @ 15-03-2013, 15:27) *
EmmBurt, om du har svårt att hitta alla trådarna så kan du lägga statistiken som en Favorit, jag har länkat till respektive tråd där.

Åh smart! de ska jag göra tack ! biggrin.gif
Leopardcookie
Nu har två av mina frön visat sig ovan jord, tjohoo! yahoo.gif
Anki V
Jag har också groddar!!!!! yahoo.gif
Maggan H
Och jag bidar min tid för jag vet hur dom blir..... biggrin.gif
Peztis
Jag har 5 cm långa pinnar här... Jag brukar annars direktså dem så hoppas jag kan hålla dem i liv och "snygga" tills det är dags för utplanteringen.
Maggan H
Jag avvaktar nog en månad till, jag... biggrin.gif
Rosmarin
Det Peztis skriver var ju nästan en ledtråd! giggle.gif

Inte "nästan" utan "faktiskt"!
Leopardcookie
Mina tre "pinnar" har bildat fina karaktärsblad nu och växer fint smile.gif
hattstugan

Väntar med att så dessa till det gör si direkt på varm jord jag! Är så fina så här riskeras inte nåt!
Leopardcookie
Vad ska hända om man förkultiverar dom, menar du? confused.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon