peanutpea
Jaa vad skulle du d ta fr en? Ingen ros!
hattstugan

Schersmin!! Fr doften och att den inte krver s vansinnigt mycket omvrdnad fr att belna en med blommor!
Anma
Hsthortensia! lskar dem. Tyvrr ger jag ingen, men det ska bli! smile.gif
malcolm
Schersmin
strandskatan
Det fick nog bli en syren hr i s fall!
gunsta
Jag tror ocks att jag skulle vlja ngon sorts schersmin.
malcolm
Frr sommaren dk det helt plstligt upp en schersmin i hcken mot grannen men tyvrr doftade den inget men snygga blommor hade den.
Natur liv
Schersmin fr det bli. Det var ocks den frsta busken jag planterade vid torpet. Fast jag gillar ju syren ocks ...
Huggorm
Olvon. Eller Hassel?
peanutpea
Har redan schersmin och syren.
Unni
Vidjehortensia "Anna Bella".

/Unni
ninnisky
Mitt val hade blivit trollhassel. Har en gammal sdan som blommar helt underbart i februari/mars nr jag som mest behver se att vren finns i nrheten. Den blommar just nu..
kerstin z5-6
Malus sargenitii eller Fldern Black Lace
EKLO
Vild kaprifol. Det finns nstan inga dofter som vertrffar i skymningen, tycker jag.
Peztis
Paradisbuske - det frsta jag planterade nr vi flyttade hit!
Cilla
Bara EN? Hu s hemskt.

tbart - svarta vinbr tror jag. Eller havtorn om den bde ska ha prydnadsvrde, vara lite strre och ge urgoda br.

Eller r det endast prydnad den fr vara till fr? Ja, d blir det havtorn igen, eller Perukbuske (Cotinus coggygria) om det inte ska vara tbara br.

Bilder perukbuskar
kangas
Krsbrsbenved (Euonymus planipes) eller hxal (Fothergilla major), r vad jag spontant kommer p.
Gsis
Jag som bor i zon 7 vljer skogstry. Blad p vren som mjukaste kaninron och mrkrda vackra br p hsten. Fr den vxa ensam hller den formen mnga r utan beskrning.
/sa
jenny79
Utan tvekan en fjrilsbuske.Vldigt vacker,blommar lnge och drar till sig massor med fjrilar och bin. Mvh Jenny
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon