|
Fick ett sms från gubben där han undrar om jag tror denna skulle passa honom. Ja g har en htc men han har en nokia en gammal men stöttålig sak men det är ju ingen smartphone och kameran är inte mycket att ha.Är ju kul att han vill ha nåt nytt och stöttålig bör den vara och inte alltför stor,vilket han tycker min är! Så kom med synpunkter nu!
malcolm
09-03-2013, 17:10
I senaste programmet av Plus testades tre mobiler med avseende på vattentålighet och stöttålighet.
ninnisky
09-03-2013, 17:58
CITAT (malcolm @ 09-03-2013, 17:10)  I senaste programmet av Plus testades tre mobiler med avseende på vattentålighet och stöttålighet. Tänkte just på det ! Ingen av de testade var vattentålig men däremot var Cat bäst vad gäller stöttålighet. Kommer inte ihåg vilka de andra modellerna var. Själv har jag en HTC Sensation som jag har tappat några gånger på asfalt (från låg höjd) och den har hållit hittills......
malcolm
09-03-2013, 19:28
CITAT (ninnisky @ 09-03-2013, 17:58)  Tänkte just på det ! Ingen av de testade var vattentålig men däremot var Cat bäst vad gäller stöttålighet. Kommer inte ihåg vilka de andra modellerna var. Själv har jag en HTC Sensation som jag har tappat några gånger på asfalt (från låg höjd) och den har hållit hittills...... Har för mig att Sony:s tälde vattnet bäst men var usel för övrigt.
Jag såg Plus och om jag inte minns fel så var det Samsung som klarade sig bäst den tålde kyla bra lika så vatten hunbetstestet missade jag ! Cat var den dyraste av dom men det bror väl på disignen kanske .
malcolm
09-03-2013, 22:29
Sonens Samsung Galaxy II är värdelös när det gäller batteri och kyla, ändå kostade den 5500:- , min Nokia från början av 2000-talet är bättre och den har åkt i golvet/marken massor av gånger.
ninnisky
09-03-2013, 22:30
CITAT (Motti @ 09-03-2013, 22:21)  Jag såg Plus och om jag inte minns fel så var det Samsung som klarade sig bäst den tålde kyla bra lika så vatten hunbetstestet missade jag ! Cat var den dyraste av dom men det bror väl på disignen kanske . Ingen klarade vattentestet och Cat var bäst när det gällde hållfasthet. Det var den enda som hade hel display efter ett fingerat hundbetstest.... och fungerade.
Ja jag lagade mat samtidigt så jag missade nog en del fakta där
ninnisky
09-03-2013, 23:05
CITAT (Motti @ 09-03-2013, 22:52)  Ja jag lagade mat samtidigt så jag missade nog en del fakta där  Varför gjorde du ett inlägg utan att veta vad det handlade om då...
Ja han har ju en sån där gammal Nokia om de är ju väldigt tåliga jämfört med dagens,men så vill man ju ha tillgång till allt det nya.Tack för era svar,det blir nog en fast en nyare Cat så nu är väl frågan vad för abbonemang när han vill börja surfa,får se om ni har några förslag på det!
Rebecca
10-03-2013, 10:41
CITAT (Klint @ 10-03-2013, 06:10)  Ja han har ju en sån där gammal Nokia om de är ju väldigt tåliga jämfört med dagens,men så vill man ju ha tillgång till allt det nya.Tack för era svar,det blir nog en fast en nyare Cat så nu är väl frågan vad för abbonemang när han vill börja surfa,får se om ni har några förslag på det! Comviq fastpris ÄR billigast, i alla fall vad jag har kunnat hitta när jag köpte ny telefon. 245:. i månaden ger dig fria samtal till mobil/hemtelefon, fria sms och mms, och 3 gb surf (vilket räcker GOTT och väl för helt normalt surfande). https://www.comviq.se/abonnemang/fastpris
*Stintan*
10-03-2013, 10:58
CITAT (Rebecca @ 10-03-2013, 10:41)  Comviq fastpris ÄR billigast, i alla fall vad jag har kunnat hitta när jag köpte ny telefon. 245:. i månaden ger dig fria samtal till mobil/hemtelefon, fria sms och mms, och 3 gb surf (vilket räcker GOTT och väl för helt normalt surfande). https://www.comviq.se/abonnemang/fastprisVad är normalt surfande? Har funderat på det när jag kollat olika abonnemang.
Rebecca
10-03-2013, 11:19
CITAT (*Stintan* @ 10-03-2013, 10:58)  Vad är normalt surfande? Har funderat på det när jag kollat olika abonnemang. Jag undrade också det där när jag köpte min telefon, och jag kan säga att jag som ändå använder surfen ganska mycket inte kommit upp i ens 1 gb. När jag undersökte inför köpet sa alla försäljare olika: "ja du är ju ung, klarar dig aldrig på 1 gb, du måste ha MINST 3", men också "2 gb räcker utan problem" osv. Det handlar mycket om HUR man använder uppkopplingen. Streamar man musik och videor, på till exempel Spotify, youtube eller SVT Play så går det ganska mycket. Gör man det ofta kommer man säkert upp i i alla fall 2 gb i månaden. Jag är ju oftast uppkopplad mot mitt wifi hemma i lägenheten och då kan jag ju göra vad jag vill utan att det "tar" på min surfkvot. En bekant har 1 gb fritt och har varit uppe och snuddat på gränsen en gång under sina två år med abonnemanget. Jag skulle säga att hon använder sin surf mer än jag dessutom. För att säga enkelt användade då: jag kollar nyheter några gånger per dag, spelar spel som kräver internetuppkoppling några gånger per dag, och liknande. Har också lyssnat igenom en hel skiva på youtube (The Wall  ) med 3G-uppkopplingen och inte ens det tog egentligen nämnvärt på min surfkvot.
*Stintan*
10-03-2013, 11:30
Tack fast jag vet inte om jag blev klokare  kanske får man helt enkelt testa sig fram för jag antar att man kan köpa till mer surf vid behov.
Rebecca
10-03-2013, 11:45
CITAT (*Stintan* @ 10-03-2013, 11:30)  Tack fast jag vet inte om jag blev klokare  kanske får man helt enkelt testa sig fram för jag antar att man kan köpa till mer surf vid behov.  Jag tror nog definitivt du klarar dig på 3 gb, förmodligen ännu mindre. Och i de flesta fall kan man uppgradera abonnemanget om man märker att det inte räcker med den surfkvot man från början hade. Sen är det ju så att överstiger man sin kvot, som i mitt fall 3 gb, så stryps bara hastigheten. Det går med andra ord fortfarande att surfa och jag betalar inget extra för det, men det går mycket mycket långsammare. Men, jag tror inte att det kommer hända mig.
Fjortispower
13-03-2013, 19:56
CITAT (ninnisky @ 09-03-2013, 23:05)  Varför gjorde du ett inlägg utan att veta vad det handlade om då... Hon kanske såg en del, men inte allt? F.ö. har min Galaxy S 2 varit med om riktigt traumatiska upplevelser under mycket lång tid, hade den känslor skulle den ha behövt söka psykisk och fysisk vård för länge sen. Nu är stackarn i mobilhimmelen. Den klarade i alla fall att jag miljontals gånger tappade den överallt man kan tänka sig, och när jag bytte den till iphone 5 var den fortfarande frisk.
turtles
18-03-2013, 14:16
Sony har en ny smartphone som ska tåla vatten rätt bra. Den heter..Xperia Z är ganska snygg också
Halaj!
Har en xperia V, som skall vara precis samma som Z, fast med 4,3”skärm. Glaset verkar inte repfritt, och utforskaren är knepig, men annars är jag jättenöjd. Kan rekommendera.
//T
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|