kevlarkakan
Hejsan!

Min pinnlilja har massor av nya "pinnar" men dessvrre har ndarna/spetsarna dtt p flera av dem.

Bild:

Den str i ett soligt fnster, ver element och det ska den tydligen tla.
Brukade vattna den mycket sparsamt en gng i veckan (eller varannan vecka), men efter att "pinnarna" brjat f s trkiga toppar s har jag vattnat den lite mer de senaste 2 mnaderna ungefr. Jorden har torkat snabbt s den har aldrig sttt i vatten.

Jag gissar att jag har vattnat den fel. Har den ftt fr mycket eller fr lite vatten tror ni?

Tack p frhand! Vill verkligen att min pinnlilja ska m bra, det r en s tjusig vxt.
Bassam
Hej
Du vattnar lite,den hr hnder nr man glmma dem utan vatten, du har rtt, att de behver lite vatten men de kan inte st lngt tid utan vatten.

Fyra saker viktiga fr kaktus:

1 bra ljus-
2 rtt jord,
3 Vattna p rtt stt, om du ger dem mycket vatten, de ska blir svam skador, men om du gr dem lite vatten, de blir torkat.
4 duscha inte dem.

H.Bassam
ingrids
En fundering - kan det vara s att den str fr trngt i krukan? I s fall r vren en bra tid fr omplantering.
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon