Full version: Kajplök
Gunvor Carina
Hej!

Jag bor i Norrbotten.
Och skulle vilja ha tag på en planta kajplök.
Någon som kan ge mig tips om var jag kan få tag på detta

Vänliga hälsningar
Gunvor Carina
Kryddhagen
Hej!
Hör av dig när det blivit varmare så kan jag säkert ordna fram några kajplökar hälsar Ragnhild
Scout
Du kan få av mig. Jag har en hel påse med bulbiller kvar (små sättlökar i en boll som dyker upp på en pinne i mitten av sommaren). Skicka ett adresserat frankerat kuvert, så kan jag lägga i lite bulbiller och lägga på postlådan åt dig. Skicka ett PM om du är intresserad.

Jag har ett rejält bestånd efter 3 år, en matta som täcker runt en kvadratmeter. Första året blir det ingen jätteskörd, men från och med andra året kommer den upp redan i april (i Uppsala) och går att skörda till snön faller, med en paus under sommaren när den sätter bulbiller. Som väldigt unga är bladen mycket lika kvickrotsblad, därför rekomenderar jag att odla dem på en väl ogräsrensad plats. Bladen används typ som purjolök. Underhållsfri och lättodlad.
wesbj
Hej!
Jag är intresserad av kajplök/skogslök om någon vet var man kan få tag på detta(?)

Trädgårdshälsningar
Björn
Kryddhagen
Hej!
Mina kajplökar har kommit upp fint, hör av dig om du är intresserad.
Mvh Ragnhild
Scout
Jag har sättlökar du kan få, men mitt bestånd av kajp fick orangea prickar i höstas, troligen någon form av lökrost. Jag vet inte om det sprider sig via bulbillerna eller inte. så mina bulbiller fås på egen risk.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon