Snart är det dags att gå upp på Älvsborgsbron för att skåda efter kometen. Alldeles efter solnedgången skall man titta precis över horisonten där solen gick ner så kanske... Hos mig skall solen gå ner prick 18:00 och sen har man en timme på sig.
*Stintan*
13-03-2013, 17:50
Här är det tyvärr mulet
Ugglemormor
13-03-2013, 18:15
För spännande att missa, men hos mig snöar det för fullt.....
Gossen Ruda
13-03-2013, 18:28
Helt klart mot väster, men med en otroligt dum molnbank närmast horisonten. Nytt försök i morgon.
Gossen Ruda
14-03-2013, 21:17
Nitlott idag också. Troligen pga att det fanns en del höga moln som solen kunde lysa på så himlen var för ljus. Fin kvällshimmel iofs men det var inte det jag ville se. Jag hade sällskap ett tag av ett par andra kometskådare. Ett par bilder blev det ändå, kanske orkar jag lägga upp de i morgon.
Gossen Ruda
15-03-2013, 19:02
Jag orkar. Fin himmel men att upptäcka en ljussvag komet bakom dessa lysande moln funkar inte.
En nymåne fanns det också.
Idag var det ingen idé heller. Både pga ryggont och moln. Tror det är kört nu för mer kometskådning.
turtles
18-03-2013, 14:12
Fina bilder, synd att man själv missade kometen när den for förbi :/ Antingen dåligt flyt eller så är man inte hemma så att man missar såna här saker
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.