Ewa L
Med åren har jag lärt mig att hålla igen även vid bredsådd. Jag behöver inte så hela påsen. En bråkdel räcker. Men i år behöver jag en hel del täckande perenner i skuggläge. Alltså sådde jag bl.a Bergenia och Daggkåpa.

Bergenian innehöll 75 frön. Alltså sådde jag samtliga.
Men hur sjutton det kunde bli 93 pyttingar att skola? Jag har stått i timmar med de små. Men de är så söta. Perfekta, med färgskiftning på karaktärsbladen och allt. Trots att de är mini-mini. Ont i ryggen men så nöjd, och ja... lycklig! blush.gif
Klint
Men oj! 93st! Jag hade nog inte orkat Verkligen bra jobbat,här är en annan som inte vet om det kommer upp någonting än!
Han ser go ut Lucas.
kerstin z5-6
trädgårdsmarknader i sommar smile.gif för dej :wink.gif grattis ..smile.gif
ingrids
Coolt - över 100% grobarhet. Det är inte som med rödbetor att det blir flera groddar ur ett frö? Din skugga kommer i alla fall att prunka!
Helen i Piteå Zon 5
jaaa, det är sååå härligt då det gror biggrin.gif
Precis som Kerstin redan sagt.... sälj på växtmarkanden av överflödet yes.gif
Chili Linkan
Ofta får man ju fler frön än vad som står på påsen, speciellt märkbart på småfröiga sorter. Blev lite och bita i men det är ju en trevlig syssla! smile.gif
Peztis
Det är ju lite därför som frökedjorna har uppstått! Vad ska man med 500 fröer till när man kanske sår 20 av samma sort?

Fullt med krukor får man hur man än gör...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon