silos
Var finns oändlighet här?Svaret är inom matematiken.

Räknandet har varken början eller slut.......

Men där har vi ju Skaparen inom matematiken,utan varken början eller slut! biggrin.gif
silos
Finns det ingen som förstår vad jag menar?
silos
[attachment=75410:08846_oandligheten.jpg]
Piccante
CITAT (silos @ 14-03-2013, 22:45) *
Finns det ingen som förstår vad jag menar?

nä inte riktigt?
silos
CITAT (Piccante @ 14-03-2013, 23:30) *
nä inte riktigt?

Egentligen skulle jag har skrivit om detta på tråden om andliga ting.

Jag har tänkt på detta när jag varit på promenader med mina hundar och så för en stund sedan började jag leta efter filmklipp om Matematik och Gud och fann detta och det finns flera.
https://www.youtube.com/watch?v=U2xTlPTX5KU

Jag visste redan tidigare att siffror är viktiga i bibeln och jag har för mig att alla bokstäver har siffror i den hebreiska bibeln.Jag skall ta och studera det mera.....
skånepåg
Allt går att omvandla hur man vill genom matematik och betydelser, i bibeln eller vilken bok som helst så hittar du kopplingar genom ord och siffror överallt.
Eller ute i naturen, allt är hur man själv uppfattar det och tror men det är ju långt ifrån sant, fanatikers finns det gott om med alla olika siffror som styr deras liv, oändligheten finns i den utsträckning som Homer Simpsons så bra beskriver ett donut format universum som expanderar, du kommer aldrig till slutet utan bara runt wink.gif
Natur liv
Naturen är nog det mest tydliga med oändlighet. Allt är bara omvandlingar. Allt från det stora i universum till djur och växter. Till och med på den lilla atomnivån. Härlig tanke att vi är del av en oändlighet! Själv behöver jag inte se några andliga kopplingar, det räcker med oändligheten i naturen.
silos
CITAT (skånepåg @ 15-03-2013, 02:06) *
Allt går att omvandla hur man vill genom matematik och betydelser, i bibeln eller vilken bok som helst så hittar du kopplingar genom ord och siffror överallt.
Eller ute i naturen, allt är hur man själv uppfattar det och tror men det är ju långt ifrån sant, fanatikers finns det gott om med alla olika siffror som styr deras liv, oändligheten finns i den utsträckning som Homer Simpsons så bra beskriver ett donut format universum som expanderar, du kommer aldrig till slutet utan bara runt wink.gif

Har du läst bibeln på hebreiska?Jag har inte gjort det,men jag skulle vilja göra det eftersom allting som är värt att veta finns där beskrivet på rätt sätt,tor jag!

Och tänk så fantastisk våran Universum är!Hela Universum är ju Guds fingermärke,det tror jag fullt och fast på och visar verkligen att det finns en fantasisk intellegens bakom allting i Universum!
malcolm
Denna vinter verkar oändlig.
silos
CITAT (malcolm @ 15-03-2013, 09:20) *
Denna vinter verkar oändlig.

Nähä....här lyser solen och snön smälter!
malcolm
Här var 17 grader kallt inatt. Brrrrr....!
gnon49
Vill man uppleva oändligheten skall vara stressad o stå vid ett rödljus. coolgleam.gif Människan får nog acceptera att den inte kan förklara oändligheten eller universum fullt ut. Vad är oändlighet egentligen. Inte vet jag i alla fall.
*Stintan*
Du är nummer 46 i kön!
Gossen Ruda
Att läsa bibeln på hebreiska gör den nog inte mer lättförståelig, snarare tvärtom. När den skrevs var människans bildningsnivå betydligt sämre än nu. Fö blir det nog bara GT, betvivlar att NT är översatt till hebeiskan från grekiskan.
silos
CITAT (*Stintan* @ 15-03-2013, 12:45) *
Du är nummer 46 i kön!

VA?!

CITAT (Gossen Ruda @ 15-03-2013, 12:48) *
Att läsa bibeln på hebreiska gör den nog inte mer lättförståelig, snarare tvärtom. När den skrevs var människans bildningsnivå betydligt sämre än nu. Fö blir det nog bara GT, betvivlar att NT är översatt till hebeiskan från grekiskan.

Du har visst rätt i det!
Gossen Ruda
Silos, har du läst detta? http://sv.wikipedia.org/wiki/Textkritisk_bibelforskning
Jubbe063
CITAT (silos @ 14-03-2013, 20:34) *
Var finns oändlighet här?Svaret är inom matematiken.

Räknandet har varken början eller slut.......

Men där har vi ju Skaparen inom matematiken,utan varken början eller slut! biggrin.gif

Oändligheten finns nog i allt. Men tror inte du ska blanda in bibeln i det hela som flera redan påpekat. Matematiken tar upp mycket om fraktaler och så vidare, dvs tal som upprepas och förändras efter speciella mönster i all oändlighet enligt hur långt vetenskapen kan verifiera i dagsläget.
silos
CITAT (Gossen Ruda @ 15-03-2013, 14:36) *

Nej.

CITAT (Jubbe063 @ 15-03-2013, 16:02) *
Oändligheten finns nog i allt. Men tror inte du ska blanda in bibeln i det hela som flera redan påpekat. Matematiken tar upp mycket om fraktaler och så vidare, dvs tal som upprepas och förändras efter speciella mönster i all oändlighet enligt hur långt vetenskapen kan verifiera i dagsläget.

Det tor jag med!
Men jag tror att bibeln,Gud och matematiken hör ihop.
Gossen Ruda
CITAT (silos @ 15-03-2013, 17:23) *
Nej.

Gör det då. Du måste bli kritisk till allt.
silos
CITAT (Gossen Ruda @ 15-03-2013, 18:18) *
Gör det då. Du måste bli kritisk till allt.

Det behöver jag inte göra eftersom för mig är bibeln ord från Gud och jag tror på bibelns ord till 100%!!!

Om det skulle så vara att människor har förändrat något i bibeln och hittat på så det är en STOR synd och skam och det får de själva står tills svars för nån gång i framtiden!

Men tack i allafall att du bryr dig!
Anki på Öland
CITAT (silos @ 15-03-2013, 19:54) *
Det behöver jag inte göra eftersom för mig är bibeln ord från Gud och jag tror på bibelns ord till 100%!!......

Men din fanatiska inställning till gud och bibeln tycker jag mera att du försöker övertyga dig själv än någon annan....
gnon49
CITAT (*Stintan* @ 15-03-2013, 12:45) *
Du är nummer 46 i kön!

Då slänger jag på luren för att slippa hjärtinfarkt. ranting.gif
Motti
Oändligheten slutar den dagen du dör Silos .
zissi
Min åsikt är man ska ha respekt för varandras tro, liksom varandras hudfärg, etniska bakgrund m.m.
silos
CITAT (Motti @ 15-03-2013, 23:30) *
Oändligheten slutar den dagen du dör Silos .

Ja,för min del men bara tillfälligt!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon