|
Hej allihopa!
Tack för att vi fick komma med sent in i spelet. Fröna är införskaffade och ska postas imorgon av min käraste. Tyvärr är jag själv borta på "affärsresa" i Turkiet och skriver denna här nu eftersom Linda inte riktigt kommit in i forumet än (men breven postas alltså inte förrän imorgon). Håll tummarna för mig att det blir fint väder där borta eftersom jag främst arbetar utomhus!
Jag skickade med en väldigt kort odlingsanvisning men den är lättskött och finns inte så mycket mer beskrivning än som står på lappen. Jag vill även uppmärksamma er om att texten nere på lappen efter "OBS VARNING FÖR SPOILER...." texten är just en eventuellt spoilerfylld text med spännande fakta om växten som nördar som jag gillar. Jag har försökt minimera spoilervärdet men det går inte att undgå fakta att det finns ledtrådar i texten.
Vi är visserligen nya i game'et men ingen av oss har åtminstone inte hört talats om denna växten förut, så jag hoppas att det blir en klurig en för er.
Lycka till! Nicklas och Linda
Så spännande! Det klart vi hoppas på fint väder för dig. /Åsa
Kul! Även om det var en månad sedan som jag sände min till er andra så tänkte jag sända mitt busfrö till er idag. Tror inte det är för sent än...
Maggan H
15-03-2013, 13:43
Vad kul! Undrar vad ni har hittat på....
Rosmarin
15-03-2013, 15:29
Det ska bli roligt att se vad ni har hittat på!
Maggan H
22-03-2013, 14:48
Hm, har någon fått brev? Inte jag i af. Har posten sjabblat igen?
Rosmarin
23-03-2013, 11:45
Inte jag heller. Men de kanske inte har hunnit skicka ännu. De verkade vara inne i en rätt hektisk period just nu båda två. Man får väl vänta ett tag till och se ...
Maggan H
28-03-2013, 17:23
Nu har brevet kommit, tack!  Spännande läsning, inte kunde man låta bli att läsa infon, inte! Ska bli skoj och se vad det blir för inte kunde jag känna igen i af...
hattstugan
28-03-2013, 18:15
Här har det också kommit ett brev med okänt innehåll!
Inte här!!! Mina misstankar om postutdelningen på fredagar blir bekräftade...
Fast det är ju bara torsdag...
Maggan H
29-03-2013, 14:44
CITAT (Peztis @ 28-03-2013, 18:59)  Fast det är ju bara torsdag...  Precis! Denna fredagen är posten ursäktad!
Rosmarin
29-03-2013, 15:00
CITAT (Peztis @ 28-03-2013, 18:59)  Fast det är ju bara torsdag...  Hur var det nu med att hålla koll på saker och ting... Jag har fått fröna idag! Långfredag som det är... det påverkade inte franska posten.
CITAT (Rosmarin @ 29-03-2013, 15:00)  Hur var det nu med att hålla koll på saker och ting... Jag har fått fröna idag! Långfredag som det är... det påverkade inte franska posten.  Pfft... Ja, det är ju bra att fransmännen är bra på något!  Förutom vin och ätbart...
Rosmarin
30-03-2013, 11:28
Jag fick brevet igår och vill tacka varmt för fröna och för det fantastiska följebrevet. Den här beskrivningen tycker jag är en av årets busfröns absoluta höjdpunkter! En text som verkligen ger "food for thinking" och som satte de små grå i arbete omedelbart. Vi har varit lite dåliga på detta i år - inte minst jag själv som knappt har sagt någonting alls om mina fröer - hittills. Så ett stort tack från mig som älskar att "klura". CITAT (Peztis @ 29-03-2013, 20:44)  Pfft... Ja, det är ju bra att fransmännen är bra på något!  Förutom vin och ätbart... Ja visst ÄR det tur att de är bra på något!
maramara
31-03-2013, 01:53
Hej Grego och Linda, Glad fortsättning på Påsken Tack för det fina brevet och fröerna.
Mäh! Postgubben behöver en kick i ... Han får ta och masa sig hit med mitt kuvert nu! PÅSKEN ÄR ÖVER!
EmmBurt
08-04-2013, 21:30
så idag åkte era busar i jord  undrar vad de kan va
Rosmarin
09-04-2013, 13:34
Ja och här har de börjat gro nu.
Mina låg i lådan i fredags, poststämplat 27/3 så fy så dåligt av Posten! 16 dagar!
Nu ligger de i alla fall i jorden sedan i lördags.
Rosmarin
09-04-2013, 21:53
CITAT (Peztis @ 09-04-2013, 18:05)  Mina låg i lådan i fredags, poststämplat 27/3 så fy så dåligt av Posten! 16 dagar!
Nu ligger de i alla fall i jorden sedan i lördags.  DET var verkligen rekord! Har brevbäraren gått till fots eller vad? Tur att det kom fram till dig till slut i alla fall!
Rosmarin
09-04-2013, 21:58
Undrar vad de skulle säga om du tog med dig kuvertet till postkontoret och klagade. Berätta att det här var en urviktig fösändelse  ... de har ju faktiskt inte med att göra vad det låg i kuvertet! Men då slår de väl bara ifrån sig och säger att man får betala rek om man vill ha en garanti förstås...
Posten är inte det företag jag litar på, direkt... Men ibland är de duktiga, jag fick ditt nya kuvert idag.
hattstugan
20-05-2013, 19:52
Hallå!!!
Vill veta nu vad dessa fröer var/är???????
Rosmarin
21-05-2013, 18:11
CITAT (hattstugan @ 20-05-2013, 20:52)  Hallå!!!
Vill veta nu vad dessa fröer var/är??????? Instämmer. Skickade en gissning för bra längesedan och har inte fått svar. Grego hade väldigt fullt upp skrev han för någon månad sedan, och att ha fullt upp det vet man ju hur det är. Men det skulle vara trevligt att veta vad det är som växer i krukan!
Maggan H
21-05-2013, 18:34
Jag vet.....  gissade rätt direkt, faktiskt! Svar: Målla, sort dock okänd, det finns mängder av olika. Hoppas att Greger ser detta och kan avslöja det exakta namnet.
Hoppas det inte är de där med förnamnet svin- för det har jag så det räcker och blir över ändå!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|