Grego
Hej allihopa!

Tack för att vi fick komma med sent in i spelet. Fröna är införskaffade och ska postas imorgon av min käraste. Tyvärr är jag själv borta på "affärsresa" i Turkiet och skriver denna här nu eftersom Linda inte riktigt kommit in i forumet än (men breven postas alltså inte förrän imorgon). Håll tummarna för mig att det blir fint väder där borta eftersom jag främst arbetar utomhus!

Jag skickade med en väldigt kort odlingsanvisning men den är lättskött och finns inte så mycket mer beskrivning än som står på lappen. Jag vill även uppmärksamma er om att texten nere på lappen efter "OBS VARNING FÖR SPOILER...." texten är just en eventuellt spoilerfylld text med spännande fakta om växten som nördar som jag gillar. Jag har försökt minimera spoilervärdet men det går inte att undgå fakta att det finns ledtrådar i texten.

Vi är visserligen nya i game'et men ingen av oss har åtminstone inte hört talats om denna växten förut, så jag hoppas att det blir en klurig en för er.

Lycka till!
Nicklas och Linda
Gåsis
Så spännande! Det klart vi hoppas på fint väder för dig.
/Åsa
Peztis
Kul! Även om det var en månad sedan som jag sände min till er andra så tänkte jag sända mitt busfrö till er idag. Tror inte det är för sent än...
Maggan H
Vad kul! Undrar vad ni har hittat på.... tummenupp.gif
Rosmarin
Det ska bli roligt att se vad ni har hittat på! smile.gif
Maggan H
Hm, har någon fått brev? Inte jag i af. Har posten sjabblat igen?
Peztis
Har inte heller fått...
Rosmarin
Inte jag heller. Men de kanske inte har hunnit skicka ännu. De verkade vara inne i en rätt hektisk period just nu båda två. Man får väl vänta ett tag till och se ...
Maggan H
Nu har brevet kommit, tack! tummenupp.gif Spännande läsning, inte kunde man låta bli att läsa infon, inte! biggrin.gif

Ska bli skoj och se vad det blir för inte kunde jag känna igen i af... g.gif
hattstugan

Här har det också kommit ett brev med okänt innehåll!

Peztis
Inte här!!! rtfm.gif
Mina misstankar om postutdelningen på fredagar blir bekräftade...
Peztis
Fast det är ju bara torsdag...

rotfl.gif
Maggan H
CITAT (Peztis @ 28-03-2013, 18:59) *

rotfl.gif

Precis! Denna fredagen är posten ursäktad! cool.gif
Rosmarin
CITAT (Peztis @ 28-03-2013, 18:59) *

rotfl.gif

a0a.gif

Hur var det nu med att hålla koll på saker och ting...

flirting.gif

Jag har fått fröna idag! Långfredag som det är... det påverkade inte franska posten. bravo.gif
Peztis
CITAT (Rosmarin @ 29-03-2013, 15:00) *
a0a.gif

Hur var det nu med att hålla koll på saker och ting...

flirting.gif

Jag har fått fröna idag! Långfredag som det är... det påverkade inte franska posten. bravo.gif

Pfft...

Ja, det är ju bra att fransmännen är bra på något! biggrin.gif Förutom vin och ätbart...
Rosmarin
Jag fick brevet igår och vill tacka varmt för fröna och för det fantastiska följebrevet. Den här beskrivningen tycker jag är en av årets busfröns absoluta höjdpunkter! En text som verkligen ger "food for thinking" och som satte de små grå i arbete omedelbart. Vi har varit lite dåliga på detta i år - inte minst jag själv som knappt har sagt någonting alls om mina fröer - hittills. Så ett stort tack från mig som älskar att "klura".

CITAT (Peztis @ 29-03-2013, 20:44) *
Pfft...

Ja, det är ju bra att fransmännen är bra på något! biggrin.gif Förutom vin och ätbart...

Ja visst ÄR det tur att de är bra på något! ninja.gif
maramara
Hej Grego och Linda, Glad fortsättning på Påsken Tack för det fina brevet och fröerna. tongue.gif
Peztis
Mäh! Postgubben behöver en kick i ... Han får ta och masa sig hit med mitt kuvert nu! PÅSKEN ÄR ÖVER!
EmmBurt
så idag åkte era busar i jord smile.gif undrar vad de kan va
Rosmarin
Ja och här har de börjat gro nu. smile.gif
Peztis
Mina låg i lådan i fredags, poststämplat 27/3 så fy så dåligt av Posten! 16 dagar!

Nu ligger de i alla fall i jorden sedan i lördags.
Rosmarin
CITAT (Peztis @ 09-04-2013, 18:05) *
Mina låg i lådan i fredags, poststämplat 27/3 så fy så dåligt av Posten! 16 dagar!

Nu ligger de i alla fall i jorden sedan i lördags.

w00t.gif DET var verkligen rekord! Har brevbäraren gått till fots eller vad? Tur att det kom fram till dig till slut i alla fall! trostar.gif
Rosmarin
Undrar vad de skulle säga om du tog med dig kuvertet till postkontoret och klagade. Berätta att det här var en urviktig fösändelse rtfm.gif ... de har ju faktiskt inte med att göra vad det låg i kuvertet! Men då slår de väl bara ifrån sig och säger att man får betala rek om man vill ha en garanti förstås... angry.gif
Peztis
Posten är inte det företag jag litar på, direkt... Men ibland är de duktiga, jag fick ditt nya kuvert idag.
hattstugan

Hallå!!!

Vill veta nu vad dessa fröer var/är???????
Rosmarin
CITAT (hattstugan @ 20-05-2013, 20:52) *
Hallå!!!

Vill veta nu vad dessa fröer var/är???????

Instämmer. Skickade en gissning för bra längesedan och har inte fått svar. Grego hade väldigt fullt upp skrev han för någon månad sedan, och att ha fullt upp det vet man ju hur det är. Men det skulle vara trevligt att veta vad det är som växer i krukan!

smile.gif
Maggan H
Jag vet..... biggrin.gif gissade rätt direkt, faktiskt! naughty.gif

Svar: Målla, sort dock okänd, det finns mängder av olika. Hoppas att Greger ser detta och kan avslöja det exakta namnet. laugh.gif
Peztis
Hoppas det inte är de där med förnamnet svin- för det har jag så det räcker och blir över ändå! biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon