Ullet
Alltså, vad ska jag ha för bäddar i mina pallkragar? Jag tänkte ha kompost o gräsklipp i en som jag ska ha enbart till en jättepumpa, men dom andra då? Vad ska jag putta ned där? Enbart hästgödsel? Hästgödsel o vanlig jord? Gräsklipp o hästgödsel men det blir väl för kraftigt för ex broccoli, morötter? ( Ska enbart ha grönsaker i mina kragar i år)
Hur fort ska jag göra det innan jag planterar? Ingen risk att jag börjar nu för vi har fortfarande 60 cm snö (om inte lokalt 70!) men hur pass långt innan direktsådd ska jag skotta ned nåti kragarna? biggrin.gif
Tesa
Jag brukar lägga gödsel i botten och ha ett redigt lager god jord uppe på det...och det blir gjort 5 min innan jag ska så... blink.gif ..bråttom, bråttom.....
Ingrid på Västkusten
Jag gör som Tesa - pallkragsodling är för de lata och för de resultatinriktade :-)

Kör hästdynga så det ryker i allt åsså toppa med egen kompostjord i lagret överst. Blir kaaaanon!
5 minuter innan är lagom ;-)

Jag gör pallkragsolding och sår allt i samma sväng. Hoppas våren kommer snart till Dig! För visst kliar det i fingsingarna?

Hälsar Ingrid
Ullet
jamen nåt alldeles otroligt! biggrin.gif biggrin.gif
jag ser varje isfläck som ett potentiellt vårtecken. *s* mer barmark åt folket! laugh.gif
Quercus
hm...jag sådde i tre halvpallkragar i helgen. Fast har tjälen varit ur marken bortåt en månad redan.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon