Pata
Hej

Jag har skapliga förutsättningar med extraljus och så. Undrar när kan man börjar så luktärt? Är det för tidigt? Så att man i England rekommenderar förodling och att de redan sått för någon vecka sedan.
ingrids
Jag har sått men tror att jag är lite tidigt ute. Har mina sommarblommor i stora krukor som kan åka in och ut vid frostrisk och kalla nätter.
EKLO
Hej,

Jag bor i zon 1-2 och ska så mina i dag faktiskt, räknar med att kunna plantera ut i början/mitten av maj som jag brukar.
gnon49
Kör med direktsådd i land i mitten av maj. Beror på att jag är lat o har ont om plats.
dalkullan
ag har sått mina idag!!
Har ingen aning om det är för tidigt eller inte, eftersom det är första gången jag sår. Men jag har plats och lysrör, så det ska nog gå bra!!

Jag resonerar som så: (det är första året som jag själv sår mina plantor) att de misstag jag gör i år, får jag ta lärdom av till nästa år!! För noggranna anteckningar över när jag sår de olika fröna, och tar mycket bilder och dokumenterar.

Man glömmer ju så lätt... wacko.gif
Monarda
Jag kommer att så mina till helgen efter något dygns blötläggning. Toppar dom efter tredje bladparet för att få kraftigare och mer förgrenade plantor och utplantering blir det ca 1 vecka in i juni. Brukar vara lämpligt om man bor i Dalarna i alla fall.

[attachment=75571:P8120438.jpg]
dalkullan
Hej igen!!

Idag har flera av mina luktärter redan tittat upp!!

Jag sådde i förrgår.

Kul!!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon