Full version: Flitiga lisa, gul
Edwin
Jag är väldigt förtjust i flitiga lisa. Igår upptäckte jag att det finns gula sorter och skulle gärna vilja skaffa skott eller sticklingar. Var kan man köpa dessa eller annars plantor i Stockholm, där jag bor? För närvarande har jag bara en som är klarröd och blommar med 6 fullt utslagna blommor och 5 stora knoppar. Hela vintern har den glatt mig med en blomma i taget. Det är ett skott som jag tog sent i september.
Bassam
Hej
Du kan köpa hela växter från vanlig trädgård butiken, du kan hitta dem i vanliga mat affären eller på plant skolor som plantagen, de är billiga och fina.
H.Bassam
gunsta
CITAT (Bassam @ 18-03-2013, 23:22) *
Hej
Du kan köpa hela växter från vanlig trädgård butiken, du kan hitta dem i vanliga mat affären eller på plant skolor som plantagen, de är billiga och fina.
H.Bassam

Jag har aldrig någonsin sett en gul flitig Lisa - vare sig i mataffärer eller plantskolor ..... rätta mig gärna om jag har fel smile.gif
Biggan_
Gul Flitiga Lisa
Eva 33c
Den där som Biggan visar har jag frösått en gång för många år sedan. Det var lätt att få upp plantor av den. Så hittar du inga sticklingar elle färdiga plantor så kan jag rekomendera sådd.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon