Full version: Vårdagjämning idag
Gossen Ruda
Har ni vårkänslor eller har de frusit inne? Skall tydligen vara kallt minst 2 veckor till, kan vi få lite växthuseffekt? Eller också är det dåligt fördelat, japanerna firar redan sin Sakura dvs körsbärsblomningen.
hattstugan

Nog har vårkänslorna frusit inne allt! Inte ens tänkt på Vårdagjämningen!
gunsta
Jag bor vid ett torg - och i kväll har kurderna sedvanligt firat sitt newroz (det kurdiska nyåret) här - eld, facklor och kurdisk musik. Stämningsfullt och vackert .... om än kyligt (läs kallt).
Fjortispower
Kändes mer som vintersolståndet.
Peztis
CITAT (Fjortispower @ 21-03-2013, 22:16) *
Kändes mer som vintersolståndet.

Klockrent!
Ugglemormor
Detsamma också här ...... bara kallt och massor av snö.
Blev förvånad av att det är påsk redan n. vecka....... även det känns fruset......
silos
Kallt är det här med!
Gossen Ruda
Om en vecka går vi över till sommartid. rolleyes.gif
Fjortispower
Åh så somrigt det låter whistling.gif
addo
Jag hittade en lök som tittat upp i rabatten biggrin.gif

Skulle dock gärna haft lite varmare då det är överfullt i vinterträdgården pga att jag inte kunnat ställa ut en ända vinterförvarad växt men varit tvungen att fylla på med mina sådder...
turtles
Jag tycker att man börjar känna av våren. Det blir ljust ute rätt så tidigt nu och solen värmer när den väl ligger på tongue.gif
Tapio
wink.gif
pejori
CITAT (Tapio @ 26-03-2013, 12:49) *
wink.gif

Är du en siare??? unsure.gif
Hur har du annars kunnat ta en bild av, midsommarafton 2013?? -fear-.gif ?? confused.gif
Fjortispower
CITAT (Tapio @ 26-03-2013, 12:49) *
wink.gif

rotfl.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon