Full version: Radikal behandling
Monarda
Ett av mina gamla penningträd har stått lite i skymundan och ullössen har fått mumsa i lugn och ro. För mycket att punktbehandla så det fick bli så här i stället.
Få se hur det går.....

[attachment=75519:DSC_0298.jpg]

[attachment=75520:DSC_0299.jpg]
Jubbe063
CITAT (Monarda @ 22-03-2013, 15:35) *
Ett av mina gamla penningträd har stått lite i skymundan och ullössen har fått mumsa i lugn och ro. För mycket att punktbehandla så det fick bli så här i stället.
Få se hur det går.....

[attachment=75519:DSC_0298.jpg]

[attachment=75520:DSC_0299.jpg]

Det där går nog bra. Har gjort samma radikala behandling. Risken är att det blir miljoner skott på grenarna, men då får du det angrnäma nöjet att beskära bort en del och tunna ut grenarna. Överskottet kan du ju ge till andra.

Min hade 10-12 huvudgrenar, efter beskärning fick jag långt över hundra, så jag kapade bort alla små och svaga skott och behöll bara 1-2 nya skott per gren, blev superfint.
Monarda
Tack för rådet Jubbe, jag ska nog inte låta det blir lika tätvuxet som tidigare.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon