lottapotta
sos.gif

Jag söker med ljus och lykta efter lökar av Italiensk blåstjärna -Hyacinthoides Italica (L) Rotm

Är det någon här som vet var jag kan hitta dessa? Jag har sökt på eurobulbs, bulbs, och några fler ställen...

Kanske någon här har den i sin trädgård och skulle vilja sälja mig några lökar?
morgonstjerna
Hittade en gammal tråd: http://forum.odla.nu/index.php?showtopic=8...p;#entry1021345 (inlägg 29)

Om jag förstått det rätt så är det enkare att hitta lökar på hösten i affärerna. & den du letar efter går ibland under det gamla namnet: Scilla italica.

Hoppas att nån som vet mer än mig svarar i tråden, och att du hittar din blåstjärna!
lottapotta
Tack för svar!

Jag lyckades hitta några krukade exemplar "in green" på www.borealisplant.se, så jag är oerhört glad just nu!

Det dröjer ett tag innan jag får dem, för ägaren ville kolla om det var liv i dem först. Hoppas det inte dröjer... bravo.gif
morgonstjerna
CITAT (lottapotta @ 30-03-2013, 02:16) *
Tack för svar!

Jag lyckades hitta några krukade exemplar "in green" på www.borealisplant.se, så jag är oerhört glad just nu!

Det dröjer ett tag innan jag får dem, för ägaren ville kolla om det var liv i dem först. Hoppas det inte dröjer... bravo.gif

Håller tummarna!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon