|
Snuggles
23-03-2013, 12:39
Hej,
hela tiden kommer nya inlägg om busfrön, vad är det?
snuggles
kolonista
23-03-2013, 14:42
CITAT (Snuggles @ 23-03-2013, 12:39)  Hej,
hela tiden kommer nya inlägg om busfrön, vad är det?
snuggles Hej. Vet inte vad som menas med busfrön men jag tror att det kan vara frön som nån på kul har slängt in i nån tråkig kommunal rabatt och som gror och blomstrar till allas förnöjelse.
Snuggles
23-03-2013, 14:50
Haha ok... kan det inte skapas ett separat forum för det eller?
Rosmarin
23-03-2013, 15:21
CITAT (kolonista @ 23-03-2013, 14:42)  Hej. Vet inte vad som menas med busfrön men jag tror att det kan vara frön som nån på kul har slängt in i nån tråkig kommunal rabatt och som gror och blomstrar till allas förnöjelse.  Haha, ja det hade ju kunnat vara så. Här kan ni läsa om "Busfrön 2013" .
Maggan H
23-03-2013, 16:24
CITAT (Rosmarin @ 23-03-2013, 15:21)   Haha, ja det hade ju kunnat vara så. Här kan ni läsa om "Busfrön 2013" . Kan kanske vara en idé när man drunknar i frön och plantor framöver?
Rosmarin
23-03-2013, 16:28
CITAT (Maggan H @ 23-03-2013, 16:24)  Kan kanske vara en idé när man drunknar i frön och plantor framöver?   Hihi, ja eller hur
CITAT (kolonista @ 23-03-2013, 14:42)  Hej. Vet inte vad som menas med busfrön men jag tror att det kan vara frön som nån på kul har slängt in i nån tråkig kommunal rabatt och som gror och blomstrar till allas förnöjelse. Det är vad som kallas för Guerilla Gardening!
Här är verkligen något för dem som idkar Guerilla gardening!
tufflah
23-03-2013, 19:11
Va skönt att de inte bara är jag som tycker att busfröna ska ha en egen kategori. De blir ju så svårt att hitta de trådar som faktiskt är intressanta för oss som inte deltar i busfröbytena. Jag missunntar inte er busfröare detta men som sagt ni skulle haft en egen kategori.
Det där med busfröer är svårt. Jag vet vi tar plats men vi rubriksätter trådarna väl. Det är ca 10 trådar, som är lätta att undvika, i ett par tre månader. För några år sedan fanns så många fler trådar i förkultivering och förökning, då märktes vi inte lika mycket. /Åsa
dalkullan
23-03-2013, 23:36
Hej! Jag tycker också att dessa busfrö-trådar skulle ha en egen kategori...
Det stämmer ju att det kanske bara är under "ett par tre månader" som dessa förekommer, men det är ju under dessa månader det är intressant att gå in under "förkultivering och förökning" för att läsa och lära...
Kanske något att föreslå för dem som har hand om det hela...?
Missunnar er verkligen inte att ha dessa trådar, men det smartaste för alla vore en kategori som heter "busfrön".
Glad helg på er alla!
Lady Hamilton
23-03-2013, 23:54
Näe håller INTE med om det  Busfrö trådarna är i exakt i den kategori som de skall vara i
blomkronan
24-03-2013, 00:14
Kul att frågan änns kunde komma upp... klart att busfröna ska ha en egen kategori....NOT! HAHA Detta hör till Odla och ska stanna! hur svårt är det att korsa förbi dessa trådar. Stå ut... det håller bara på ett par månader  Fortsätt ha kul ni som är med
evelina
24-03-2013, 06:21
CITAT (Lady Hamilton @ 23-03-2013, 23:54)  Näe håller INTE med om det  Busfrö trådarna är i exakt i den kategori som de skall vara i Håller med även om jag inte är med i busfröna! För detta handlar väl verkligen om att odla
*Stintan*
24-03-2013, 07:06
Busfröna har självklart sin givna plats i förkultivering och förökning! Utan frön (busiga eller ej) ingen förkultivering. Dom har ju hur tydliga rubriker som helst så det kan väl inte vara svårt att hoppa över dom om man inte är intresserad!
Om det är nån tråd som är felplacerad så är det väl denna? Busfröna ligger där de ska.
sofia75
24-03-2013, 08:35
Jag tycker absolut att busfröna skulle ha en egen kategori. Hade varit jättebra om det gick att ordna.
Odla har ju massor av kategorier redan, att lägga till ytterligare en tycker jag är helt onödigt. Sen kommer den ju inte ha ett enda inlägg nio av årets månader. Håll ut lite till, vi är snart klara.
Den här frågan har kommit upp förut och då var det någon som var riktigt j-a sur på våra trådar... De ockuperade hela Förkultivering och allt vad det nu var. Precis som i övriga forumet så får man sålla bort det man inte tycker är intressant. Ni kan ju själva starta egna trådar med intressanta frågeställningar och observationer så att det hänedr ännu mer i kategorien. Eller så kan ni ju läsa i våra Busfrö-trådar, skratta med oss och lära er nya saker ni med! För det är det som är det riktigt roliga med våra lekar - man lär sig OERHÖRT mycket om fröer och förkultivering. Jag är oerhört stolt över mig själv när jag bara kan titta på ett frö och konstatera att det det där borde vara någon typ av kål, det där är helt solklart en vaxblomma osv. OK, det händer ju inte sååå ofta  men om man jämför med för tre år sedan då jag var med för första gången i Busfröerna så är det bara att inse att jag faktiskt har lärt mig en del. För övrigt så finns det i så fall redan en kategori som heter Tävlingar och aktiviteter (eller vad det nu var) men där får vi knappast hålla till eftersom det är redaktionens hörna. Och vi hör inte hemma där heller - vi håller ju på med förkultivering. CITAT (Gåsis @ 24-03-2013, 08:48)  Odla har ju massor av kategorier redan, att lägga till ytterligare en tycker jag är helt onödigt. Sen kommer den ju inte ha ett enda inlägg nio av årets månader. Håll ut lite till, vi är snart klara. De olika kedjorna har också irriterat andra så de skulle väl få husera där med. Så liiite aktivitet skulle det kanske vara eftersom Frökedjan börjar under hösten.
dalkullan
24-03-2013, 23:22
Av de 20 första trådarna i den här kategorin handlade 14 om busfrön. Så en egen kategori vore önskvärd... vi som inte deltar i era fröskickningar fattar ju noll av dessa trådar Spelar det egentligen någon roll om den ev. "busfrö"-kategorin skulle vara i stitje vissa perioder? Vad skulle egentligen vara negativt? Dessa busfrö-trådar tillförbju inget för dem som inte deltar. Sorry, men jag tycker det är jobbigt att leta i listan efter något annat ämne än busfrön. Kan inte hjälpa det. Tror säkert att ni har jättekul och att ni lär er mycket. Toppen! Men det gör ni väl även om ni får en egen kategori?? Ha det bra alla!!
kerstin z5-6
24-03-2013, 23:36
Det som saknas här är inte att ta bort busfrötrådarna,inte för att jag menar att de inte är riktiga " utan riktiga frågetrådar som handlar om om sådd och förökning, eller vad som helst inom det området ..inget hindrar någon att fråga och starta en ny tråd om hur ett visst frö bör (förodlas) bäst. men de frågorna är tyvärr få. Synd eftersom en hel del kunskap finns här.
Maggan H
25-03-2013, 14:37
Trist att en del känner att vi tar så stor plats.  Kan inte tycka att det ska behövas ännu en kategori då våra sådder platsar här. Det är ju bara att bläddra förbi busfrötrådarna om man vill, precis som att jag bläddrar bort en massa annat som är för mig ointressant, bla allt som inte rör odling! Gladtrådar, argtrådar och framför allt 'småprat', där så mycken bitterhet tycks gro.... Men dom får gärna finnas till för dem som har nöje av att skriva/läsa där.
dalkullan
25-03-2013, 18:19
Ok, får väl vika mig för en majoritet... Inser att jag inte är ensam om att tycka som jag gör, men att fler tycker annorlunda! Så kan det vara i livet. Bryter därför ihop och går vidare... Glad vår (?) på er alla, busfröare och alla andra!!
Rosmarin
27-03-2013, 10:19
Det är här som överallt; en del ämnen är man intresserad av, andra inte. Det finns mängder av ämnen här på forumet som inte intresserar mig alls. Och mycket som gör det. Det finns gott om plats för oss alla! Glad vår på dig också dalkullan!
Chili Linkan
29-03-2013, 09:09
Men småprat tex är ju en egen forumsdel, busfrön är c:a 90% i alla fall just nu av förkultivering och förökning och kunde lätt ha ett eget "sub"forum.
EmmBurt
02-04-2013, 13:31
Jag är glad att busfröna är i förkultivering och förökning annars hade jag nog aldrig sett det och gått med!
Tur att det finns lite busfrötrådar annars hade forumet och denna avdelning varit ännu mer död. Det finns ju flera sätt att leta fram det man vill se om man nu inte orkar bläddra neråt (inte så ansträngande tycker jag), bland annat "sök". Minns du inte var/ vad du skrev i för tråd kan man gå till sin egen profil och kolla senast lästa osv... Där kan man trycka på "läs tråd" så hamnar man rätt. Det har höjts röster för att frökedjorna ska ha egen avdelning också, bara för att de ligger överst i listan och tar plats. Det är så att trådar med liv som det skrivs i ligger där, kul att några är aktiva och att något händer! Det värsta som kan hända är att någon blir inspirerad, kanske tom. inspirerad att gå med nästa år?
dalkullan
05-04-2013, 10:53
Wilmer, håller inte med dig. Jag har nästan slutat att gå in på "förkultivering..." och fråga numera inget här, pga att det nästan uteslutande handlar om busfrön. Kanske är det en anledning till att det är "så dött" i avdelningen? Fler tröttnar i det tysta, och slutar skriva o fråga o berätta. Allt drunknar i dessa busfrökedjor. Måhända är det ett övergående problem, men jag har tröttnat långt innan ni är klara med alla kedjor, tyvärr!! Det är tur att det finns andra forum och trädgårdssidor för oss som inte gillar det som det är upplagt nu. Tyvärr är det bara ni som gillar busfrökedjorna som gör er röst hörd, många andra försvinner i det tysta. Så även jag. Fortsätter naturligtvis att vara medlem i forumet, men besöken på den här avdelningen känns numera meningslösa. No hard feelings, men "förkultinvering o förökning" har spårat ur...
Orsaken till att busfröerna ligger i topp är för att de är de trådar som det händer något i. Det tragiska är att det händer inte något i dem hela tiden och det säger ju något om hur lite som det händer något överhuvudtaget i kategorin. Att det skulle vara kedjetrådarna som gör att folk inte skriver här har jag oerhört svårt att tänka mig.
Dalkullan, det bästa sättet att få undan våra trådar är att skapa nya intressanta trådar eller skriva i de befintliga.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|