Aleksandra
Hej! Någon som vet vad jag kan göra åt mina miserabla ökenrosor som jag planterade för ca ett år sedan?? Har aldrig varit med om något som vuxit sämre, men vill inte slänga dom då jag tycker dom är jättesnygga när dom blivit större. Den ena är lite större än den andra men många centimeter är dom inte. Vad vill dom ha för jord? För näring? Kruka? mm.

[attachment=75530:bild_1_.JPG]

[attachment=75531:bild_2_.JPG]
Woodii
Jag puffar upp frågan för jag undrar samma sak!

Mina är lika gamla och har växt lååångsamt, men nu trodde jag de höll på att ruttna för de blev alldeles mjuka och skrynkliga längst ner. Men nu har de blivit fasta igen och ser piggare ut, hade kanske vattnat för lite i min skräck för att vattna för mycket... blink.gif

Hur får man fart på dem?
Bassam
Hej
Efter lång vinter tid, de kommer att ser så, men de kommer igen, ni kan plantera dem på rosor jord, men under omplantering ta borta skadad rötter.

H.Bassam
addo
Jag har ingen egen erfarenhet, men dom vill ha vintervila så att dom ser lite risiga ut nu på vårkanten är är inte så konstigt. Sen skulle jag tro att dom vill ha väldränerad jord neutral eller lätt sur, och stå så soligt som det bara går.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon