Full version: Ny kategori?
dalkullan
Hej.

Jag tycker att man borde skapa en egen kategori som heter "busfrön", istället för att de som skickar frön till varandra tar upp många olika trådar i kategorin "förkultivering och förökning".

Jag vet att jag inte är ensam om att tycka detta.

Jobbigt när man går in till "förkult..." för att läsa o lära och drunknar i en massa "busfrö"-trådar.

Tack för ordet.

rose.gif
Lady Hamilton
Håller INTE med. Bus-frö trådarna hör definitivt hemma i frökultivering och förökning Däremot finns det i mina ögon en massa andra "onödiga" trådar som skapas där hela tiden men inte kräver jag att de skall få ett egen kategori för det
Monaxe
Tycker inte heller att "busfröna" ska ha en egen kategori, det handlar ju om frö och frökultivering, och hör ju därmed hemma i just den kategorin.

Det blir helt ohanterbart om vi skall börja splittra upp undergrupper också till de redan befintliga kategorierna.

Dessutom håller jag med Ladyn, det startas så mycket andra trådar, en del faktiskt onödiga och dubbla, som tar jätterstor plats, låt de här stackars busfrötrådarna ta den lilla platsen under några få månader.
blomkronan
Busfröna hör till odla... det behövs ingen egen kategori smile.gif Så många inlägg är det inte att det bli "jobbigt" att ta sig förbi dom wink.gif
Ta och gå med själv istället så kommer du se vad kul det är smile.gif
EsterM
Kan bara hålla med.Busfröerna hör hemma i förkultivering och förökning, som jag är en flitig läsare av. Det skulle vara fånigt med en kategori som bara var aktiv ett par månader om året, och dessutom innehåller max 15 trådar.
Jag har inte vågat anmäla mig än, men jag tycker att det är kul att läsa trådarna.
*Stintan*
Självklart hör Busfrö-trådarna till Förkultivering och förökning! Konstigt att någon ens vill ifrågasätta det. Skoj att läsa dom även om man inte är med.
Susanna
Tycker inte heller att de behöver en egen kategori, det är ju bara att bläddra förbi de trådar man inte vill läsa. Jag deltar inte i busfröna, men tycker det är kanonkul att läsa trådarna.
Alba
Jag håller med Dalkullan. Busfrön tar upp för stor plats. Av den anledningen läser jag aldrig under förkultivering numera.
Jag håller med att de hör hemma under förkultivering men att man då kunde hålla det i en tråd.

Nu är det inte specifikt för busfrön - för min del - det är ofta det startas alldeles för mycket trådar om samma sak, vilket gör att man tappar intresset.
Anma
Hur man än gör kan man inte göra alla nöjda. Vissa gnäller om för få trådar, andra om motsatsen. Jag tänker bara gilla läget. smile.gif
Peztis
CITAT (Alba @ 24-03-2013, 10:51) *
Jag håller med Dalkullan. Busfrön tar upp för stor plats. Av den anledningen läser jag aldrig under förkultivering numera.
Jag håller med att de hör hemma under förkultivering men att man då kunde hålla det i en tråd.

Nu är det inte specifikt för busfrön - för min del - det är ofta det startas alldeles för mycket trådar om samma sak, vilket gör att man tappar intresset.

Det skulle aldrig funka att ha en enda tråd för 12 olika fröer och allt som avhandlas. Det skulle bli total röra.

CITAT (EsterM @ 24-03-2013, 07:10) *
...
Jag har inte vågat anmäla mig än, men jag tycker att det är kul att läsa trådarna.

Där har vi en som anmält sig till Busfrö 2014!!! biggrin.gif Varmt välkommen! kompiskram.gif

Skämt å sido, vad roligt att ni är flera som läser trådarna utan att "vara med".

Den här irritationen på våra trådar är jag nog lite medskyldig till. En av oss hade skrivit en liten statusrapport på alla hennes fröbyttor så därför lytes alla Busfrö-trådar upp i en lång rad. Strax efter kom jag och gjorde likadant och lyfte dem igen! Sorry! Men det är faktiskt kul att få veta hur det går för alla andra, om de har fått rackarna att gro än.

Vågar inte lova att det inte kommer att upprepas, heller. biggrin.gif

Kanske det skulle finnas en funktion där man kan blocka trådar? Så man kan markera dem med att jag vill ej se dessa...?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon