Margith
24-03-2013, 19:05
Nu är kuverten färdiga för brevlådan och adresslistan ser ut så här:
1. Crazy4Flowers
2. ellie 1975
3. Garden bliss
4. Peztis
5. Lillja
6. catski
7. Fotograf Johanna
8. Doktor Glas
9. Annana
10. Monica, Norrbotten zon 5
11. sofia 75
12. polecat
13. sandra.rath
14. Epilobia
15. Margith
Kuvertet dyker upp hos nr 1 någon gång i nästa vecka.
Vad skoj att det är på gång igen!
sofia75
24-03-2013, 20:23
Härligt!!!
Garden bliss
04-04-2013, 11:15
Hur går det för er? Jag väntar ivrigt!
ellie1975
04-04-2013, 11:19
Det var ett himla oväsen när brevbäraren kom för en stund sedan. :-)
Hittade påsen men undrade först vad det kunde vara. Råkade skaka på den och då slog det mig vad det kunde vara som landat. Hittade MASSOR AV FRÖN inuti. Härligt!
Har börjat sortera ut dem i olika högar för att se bättre vad som finns. Jag hoppas få iväg den i morgon redan.
Uppdatering! (lördag 6 april)
Jag är så in i vassen trött på att mina planer går åt skogen hela tiden.
Eftersom jag lagt plastpåsen med extrafröer som jag tänkt plocka ifrån på fel ställe när jag kom hem igen förra helgen så fick jag plocka från några andra fröpåsar jag hade istället.
Nu är det i alla fall klart. Tror jag. Idag har jag fått ihop några fröpåsar till som jag lagt i kuvertet, kollade vikten några gånger på vågen, tejpade igen kuvertet, klippte upp det igen och bytte kuvert. Skrev adressaten och klistrade på frimärken. Nu ligger kuvertet i en genomskinlig påse som hänger på ytterdörren för vidare transport till brevlådan.
Påminnelselappar till mig själv om att posta kuvertet. Beroende på hur jag mår i morgon så hamnar den antingen i närmaste låda med tömning kl 10.00 på måndag eller i en låda i centrum med tömning kl 18.00 i morgon.
Uppdatering! (måndag 8 april)
Jag lyckades! :-) Nu är kuvertet på väg igen. Senast avgångstid brevlådan 10.00 idag, måndag 8 april.
Garden bliss
08-04-2013, 22:39
Yippie, då är de snart hos mig!!
Har du fått kuvertet än Garden Bliss? Det har inte kommit till mig, i alla fall.
Garden bliss
15-04-2013, 09:24
Jodå, det kom i förra veckan. Har dock varit sjuk och inte kunnat ta mig till någon brevlåda. Postar i eftermiddag!
Det är ok, sjuk blir man ju tyvärr emellanåt! Krya på dig!
Igår satt jag och tänkte att "det här blir gott, undrar om det här är gott?, det där tycker jag inte om, har redan, de där kan man inte få för många varianter av"... Jag satt så klart med det som låg i min brevlåda igår! Roliga fröer var det allt och jag har norpat åt mig en del men även fyllt på.
Imorgon bör Lillja ha den i sin brevlåda!
Var det något att yahoo:a om i kuvertet, Lillja?
Har inte fått det än. Kommer väl på måndag skulle jag tro.
Väntar med spänning. Alltid skoj med fröbrev.
Näe va trist! Typiskt att man inte kan lita på Posten längre, la de ju på lådan vid 15-tiden och tömning vid 18. Då ska det ju vara framme dagen efter.
Trist!
Nu har fröbrevet landat hos mig. Har tagit och lagt i
nu åker det iväg imorgon.
Lillja, funkade det bra med innerpåsen i bubbelplast? Höll sig fröpåsarna kvar i den? Tänkte att det kan vara lättare/billigare att få tag i ett C4-kuvert än ett vadderat.
Det gick bra.Inga fröpåsar på villovägar.
Hade inget så stort kuvert så jag klistrade
lite extra.
Halloj!
Kuvertet framme hos mig

Tur att det kom fram för det saknades 1 frimärke (man kan aldrig sätta på ojämt antal) när det väger mer än 1frimärke..(kanske ramlat av?)
Det var också hål i kuvertet men fröerna låg i bubbelplastpåse inuti så dom har klarat sig
Köper ny bubbelpåse och lägger på lådan så fort jag kan! Det blir inte imorgon..
Ska bli kul att kolla vad som är i påsen nu:))))
Oj då, det visste jag inte. Är så sällan jag skickar brev.
Tur att fröna fanns kvar.
Catski, det funkar alltså inte bra att lägga en bubbelpåse i ett vanligt kuvert? Kändes som att det borde funka...
[quote name='Lillja' date='25-04-2013, 21:17' post='1633436']
Oj då, det visste jag inte. Är så sällan jag skickar brev.
Tur att fröna fanns kvar.
[/
Ja,det var ju det viktiga att fröna fanns kvar:))))
CITAT (Peztis @ 25-04-2013, 22:25)

Catski, det funkar alltså inte bra att lägga en bubbelpåse i ett vanligt kuvert? Kändes som att det borde funka...
Det brukar funka så vi hade nog bara otur:( men,men fröna låg så fint i bubbelpåsen inuti:)))
Säljer bubbelpåsar i butiken jag jobbar så får köpa dom för inköpspris så 2kr kostade det att köpa en ny! Dessvärre fick jag ta en lite större än vad som behövs (den var slut den som vi behövde) men är det så att portot skulle vara lite över gränsen sedan så kan man ju bara klippa ner den!
Nu 1glas vin och känna att det är helg och välja ut någon fröpåse!
Postade kuvertet i måndags...
Fotograf Johanna
04-05-2013, 19:53
...och jag fick det i tisdags. Förlåt att jag inte har hunnit få iväg det tidigare, men nu är det i alla fall på väg till nästa på listan.
Doktor Glas
08-05-2013, 17:12
Nu har jag tittat, googlat och haft beslutsångest färdigt - kuvertet är postat och på väg.
Fick kuvertet i fredags, men på grund av sjuka barn har jag inte fått det på lådan förrän idag, men det kom med innan tömning så det bör vara hos nästa på listan i morgon!
Monica, Norrbotten zon 5
17-05-2013, 16:04
Idag låg det ett fullmatat frökuvert och väntade på mig på köksbordet när jag kom hem från jobbet.
Ska kolla igenom det i helgen och skickar det vidare senast på måndag.
sandra.rath
30-05-2013, 17:40
Kuvertet dök upp här hos mig idag.

Alltid lika kul!
Jag ska googla och fundera lite nu och postar det i helgen.
Margith
18-06-2013, 18:33
Idag dök kuvertet upp hos mig.
Tack alla som varit med och bidragit till kuvertets innehåll.
Eftersom jag inte har hur stor trädgård som helst, blir det några fröpåsar över.
Vill du ha?
Skicka mig ett PM, så får du min adress. Du måste alltså skicka mig ett adresserat och frankerat kuvert. (2 frimärken på kuvertet)
Innehållet blir en överraskning, men det är minst 10 fröpåsar i kuvertet när du får tillbaka det.
Först till kvarn...
Vad skulle vi göra utan dig Margith?!
Tack för iår. Och nu ska man få en överraskning också VILKEN BONUS.
Skojigt nu är man som ett barn är på julafton igen,väntar med spänning
CITAT (Margith @ 18-06-2013, 19:33)

Idag dök kuvertet upp hos mig.
Tack alla som varit med och bidragit till kuvertets innehåll.
Eftersom jag inte har hur stor trädgård som helst, blir det några fröpåsar över.
Vill du ha?
Skicka mig ett PM, så får du min adress. Du måste alltså skicka mig ett adresserat och frankerat kuvert. (2 frimärken på kuvertet)
Innehållet blir en överraskning, men det är minst 10 fröpåsar i kuvertet när du får tillbaka det.
Först till kvarn...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.