Masnon
Hej!
Har odlat i vårt uterum i många år men nu har jag äntligen införskaffat ett växthus. Det är ett litet växthus på 6kvm för vi har inte mer plats i trädgården. jag är lite osäker på hur jag ska gör med grunden, det ska stå i en lite upphöjd rabatt och jag funderar på att antingen sätta plintar i hörnen och lägga plattor på hela ytan där det ska stå. Eller lägga någon form av kantsten/lekablock och fästa växthuset där och sedan ha någon form av sten i växthuset eftersom jag bara ska odla i spannar! Någon som kan dela med sig av erfarenheter eller tips kring detta?
svartnos
Hej.

Det jag skulle ha gjort är att plana ut marken så den blir någorlunda slät.
Efter det skulle jag sätta ner plintar i varje hörn och ev 1 till på varje långsida i mitten.
Så gjorde jag med mitt växthus och det blev kanonbra.
Lycka till
armaniel
Hej,

jag har ett ungefär lika litet växthus, som står och väntar på att jag ska bli färdig med grunden (och putsa alla rutorna, wink.gif ). Jag håller på att gjuta egna plattor med hjälp av lösgodisaskar från affären (15x15). Det blir himla fint, men det tar ju lite tid.. Växthuset kommer jag fästa i tryckimpregnerade bräder (jättetjocka och jättebreda) för att få lite högre höjd på växthuset. Eftersom bräderna är så pass rejäla som tänker jag att det räcker att fästa växthuset i det och ställa det löst på plattorna sedan smile.gif
Jag har ingen erfarenhet av detta, men så ska jag prova göra i alla fall, vi får väl se hur resultatet blir.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon