zipperman
Jag har lyckats komma över ett gammal växthus som sägs vara ca 30 år. Aldrig använt och fortfarande i kartong. Tyvärr saknas instruktionen till detta växthus. Jag har letat runt på tillverkare etc men hittar ingenting.

Det kommer från Götaverken Byggaluminium AB i Virserum och heter Fasial VillaVäxthus Typ3.

Någon som känner till något angående tillverkaren eller har något tipps på hur jag kan få tag på instruktionerna?
Peztis
Ja det var inte lätt att hitta något om varken det ena eller det andra.

Det enda jag lyckades få fram är ett företag som heter Danod AB, det avknoppades ifrån företaget Götaverken Aluminium AB. Kanske de kan peka dig i rätt riktning?

Och välkommen hit till Odla!
zipperman
Ska se om jag får tag på någon därifrån. Har påbörjat ett försök att sätta ihop det. Får se hur många delar som finns kvar i kartongen när jag tycker att det är klart!!!
Anders
Peztis
Om du undrar över ngn del så får du fota och fråga. Vi är ju några som har monterat ihop växthus och kanske kan hjälpa dig att klura ut.

Kan ju tillägga att när jag hade monterat ihop mitt växthus - med beskrivning och illustrationer - så hade jag i alla fall en liten låda med smått och gott som är över.

Och bruksanvisningen var rätt värdelös... Men nu har det i alla fall stått några vintrar så helt fel har jag nog inte gjort. biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon