Vissa rososr är små och jag chansar att det är nån form av rabattrosor med tanke på växtsättet. Saken är den att jag ser att vissa har frusit ner mycket i år. mörk bark och om man skrapar på den så är vissa partier döda.
Hur gör jag med beskärning på rosor som jag inte vet vilken sort det är eller ens vilken typ av rosor?
Ska jag klippa bort det frusna ner till friskt öga och sen låta dem va så får ni hjälpa mig att identifiera dem i sommar eller hur hade ni gjort?
Kan ingenting om rosor och har aldrig haft några faktiskt och helt plötsligt har jag en hel drös med oidentfierade rosor.. Samma sak gäller en del klätter och buskrosor jag hittat, de har klarat vintern bra men ajg har ingen aning om hur jag ska beskära dem då jag inte vet vilken sort. Hade ni väntat med beskärning detta året och idientifierat alla först?
Sen har jag en till lfråga, har en klen murgröna som försöker halvhjärtat klättra upp för ett dött träd, tror det är för soligt för den då den är riktigt risig. Vilken klätterros passar som solitär i ett nerklippt träd/hög stubbe?