jaj-51
Nä fy. Börjar gilla dekalen med varning för skattehäxorna i Göteborg

Bor man dessutom på Hissingen där det största köpcentret har kringgärdats med trängselavgifter blir man besviken.
Före valet var det trängselskatt i centrala Göteborg, det blev ända ute i ytterområdena i den del av stan där låginkomsttagarna bor med störst brottslighet trotts massor av polisinsatser.

Ta från de fattiga och öka sekretionen blir resultatet.

Själv har jag släktingar som blivit rånade flera gånger mitt på ljusa dagen, varje morgon syns röken från kabel brännarnas eldar. Några firmor som köper det rykande skrotet lever vidare år efter år.
Polisen har förklarat att det är lugnt och ordning efter deras insats.
Verkligheten är snarare att få går ut i mörkret och på kvällar.
Några flyttat från stadsdelen ... där de slipper trängselskatt och den ökad brottslighet och förslumning.

http://www.expressen.se/gt/anneli-hulthen-...folkomrostning/
Gossen Ruda
Trängselavgift är fel ord, jag kallar det för biltullar. Huvudsyftet är att klå bilisterna på pengar för att bekosta diverse byggprojekt. Att det sen som bieffekt betyder minskad trafik är något helt annat. När man ser hur tullstationerna är placerade inser man detta lätt. Det blir lite omvägar när jag skall exempelvis norrut, smågator genom bostadsområden istället för att ta stora trafikleden. biggrin.gif
Elisabeth-Västkustkolonisten
Demokrati är bra när den fungerar.
I Göteborg har man tyvärr satt demokratin ur spel.

S-V- MP vill göra här som dom vill oavsett vad vi som bor här, vill.

Trängeslskatt...... om dom kunde tala om för mig var på Tagenevägen det finns trängsel, så kanske man kunde förstå. Om dom tar betallt i Centrum, ja det vore en sak men inte låsa in eller ut folk i ytterområden.

Och när dom sen talar om för folk var man skulle handla, ja då blir det diktatur. (som Nyhus gjorde häromdagen)

Att åka buss, jag vill inte hamna så ofta på akuten.....

Ang. häxdekalen, jag gillar den

Elisabeth
Chili Linkan
Vilken del av sveriges politik är demokratisk? Typ våran omröstning att gå med i EU, om dem inte fuskade med det också.
Gossen Ruda
Häxdekalen är bra eftersom det bedrivs en häxjakt på bilisterna. Lite märkligt med tanke på att Nordens enda bilfabrik ligger i stan och är förmodligen den största arbetsgivaren här.
jaj-51
CITAT (Gossen Ruda @ 28-03-2013, 09:11) *
Häxdekalen är bra eftersom det bedrivs en häxjakt på bilisterna. Lite märkligt med tanke på att Nordens enda bilfabrik ligger i stan och är förmodligen den största arbetsgivaren här.

Ja men staten gjorde en jättesatsning med dubbelspårig järnväg och motorväg upp till Trollhättan.
Båda är väl färdiga och snart kommer en El bil att produceras där ?

Eller är det i Tudors gamla fabriker i Nol som bilar och batterier produceras?
Gossen Ruda
Vi har inte sett några el-SAAB-ar än och det lär dröja. Kanske blir det istället återupptagen 9-3-produktion? Allt finns kvar, det är "bara" att anställa folk, kontraktera underleverantörer och köra igång. rolleyes.gif
malarmaster
CITAT (Gossen Ruda @ 28-03-2013, 09:24) *
Vi har inte sett några el-SAAB-ar än och det lär dröja. Kanske blir det istället återupptagen 9-3-produktion? Allt finns kvar, det är "bara" att anställa folk, kontraktera underleverantörer och köra igång. rolleyes.gif

fast sen var det väl detta med att lyckas sälja bilar....
tror inte någon är villig att satsa miljarder på att försöka återuppta produktion när det finns ett enormt överskott av bilar,elbilar finns det en liten marknad men har man inte lyckats lösa räckvidd o batterifrågan blir det ingen större försäljning där heller.
många underleverantörer gick i graven tillsammans med saab,blir nog svårt att plocka ihop en hel bil.
avseende ursprungsfrågan om demokrati så har ju sverige,och framförallt s en förmåga att bortse från folkviljan när det passar dem.
göteborg är ju ett bra exempel men göteborgarna har ju chansen vid nästa kommunalval att säga sin direkta mening. ulf
Gossen Ruda
CITAT (malarmaster @ 28-03-2013, 10:37) *
fast sen var det väl detta med att lyckas sälja bilar....
tror inte någon är villig att satsa miljarder på att försöka återuppta produktion när det finns ett enormt överskott av bilar,elbilar finns det en liten marknad men har man inte lyckats lösa räckvidd o batterifrågan blir det ingen större försäljning där heller.
många underleverantörer gick i graven tillsammans med saab,blir nog svårt att plocka ihop en hel bil.
avseende ursprungsfrågan om demokrati så har ju sverige,och framförallt s en förmåga att bortse från folkviljan när det passar dem.
göteborg är ju ett bra exempel men göteborgarna har ju chansen vid nästa kommunalval att säga sin direkta mening. ulf

Det finns köpare av SAAB, frågan är hur många.

Beträffande biltullar och val så är det bara SD som är emot dessa så kanske...
Elisabeth-Västkustkolonisten
Vägvalet är också emot do,..
Men vi vet ju att många röstar av gammal vana.

Risken är ju att SD vinner på det hela
Bengalow
Demokrati betyder ju att flertalet bestämmer, eller hur? Man kan inte införa något, om flertalet är emot. Nu har vi ett demokratiskt system, med förtroendevalda, som har fått "tillstånd" att agera i sådana frågor som just denna. Att man kan protestera mot impopulära beslut är ju också en demokratisk rättighet. Samlar man tillräckligt många, så kan man, kanske, få till en ändring. Upp till kamp, vetja!!
Hur man sedan skall tolka det som beslutas, är en annan fråga, och att dra slutsatser om SD's vinst eller inte är ganska hypotetiskt. Skulle det vara att dom drar till sig väljare som inte är tillfreds med utvecklingen, så kommer partiet att spricka som en överfylld ballong, fylld med missnöjesgas...
OBS! att pengar behövs sannerligen för att driva en kommun, och då gäller det att plocka var man kan. Jag citerar mig själv från en annan tråd, där jag påpekar att kommunernas pensionsskulder nästan överstiger vad som kan produceras inom de närmaste 10 åren.
Gossen Ruda
När politikerna går emot väljarna efter valet är det inte myckat att göra år förrän till nästa val och då är skadan redan skedd. Skatten var ingen valfråga eftersom nästan alla partier var för. Dessutom ändrades förutsättningarna efter valet, området med biltullar blev mycket större.
jaj-51
CITAT (Gossen Ruda @ 28-03-2013, 11:06) *
Det finns köpare av SAAB, frågan är hur många.

Beträffande biltullar och val så är det bara SD som är emot dessa så kanske...

Vägvalet är också emot biltullar och slöseriet med pengarna. De visar upp flera möjliga allternativ till västsvenska paketet, tyvärr har skattehäxorna stoppat utredningen av dessa.

Skulle man kunna hoppas på häxskatt när de tar kvasten till Blåkulla?
Anki på Öland
CITAT (Bengalow @ 28-03-2013, 11:29) *
Demokrati betyder ju att flertalet bestämmer, eller hur? Man kan inte införa något, om flertalet är emot. Nu har vi ett demokratiskt system, med förtroendevalda, som har fått "tillstånd" att agera i sådana frågor som just denna. Att man kan protestera mot impopulära beslut är ju också en demokratisk rättighet. Samlar man tillräckligt många, så kan man, kanske, få till en ändring. Upp till kamp, vetja!!
Hur man sedan skall tolka det som beslutas, är en annan fråga, och att dra slutsatser om SD's vinst eller inte är ganska hypotetiskt. Skulle det vara att dom drar till sig väljare som inte är tillfreds med utvecklingen, så kommer partiet att spricka som en överfylld ballong, fylld med missnöjesgas...
OBS! att pengar behövs sannerligen för att driva en kommun, och då gäller det att plocka var man kan. Jag citerar mig själv från en annan tråd, där jag påpekar att kommunernas pensionsskulder nästan överstiger vad som kan produceras inom de närmaste 10 åren.

Hehe... så låter det när det är s-v-mp som tagit besluten, lite annorlunda än i andra politikertrådarna där det diskuteras regeringspartierna....
Bengalow
Sedan när är regeringen i majoritet, Anki?
Gossen Ruda
Idag fick jag min avi från Transportstyrelsen på alla mina tullpassager. 1 (en) st á 8 kr. Komplett vansinne, vad kostar det att skicka ut en räkning? Här går man back. laugh.gif
jaj-51
CITAT (Gossen Ruda @ 02-04-2013, 11:07) *
Idag fick jag min avi från Transportstyrelsen på alla mina tullpassager. 1 (en) st á 8 kr. Komplett vansinne, vad kostar det att skicka ut en räkning? Här går man back. laugh.gif

Slarver går din klocka fel?
"Lugn och fin" vänta bara med förseningsavgifter så kan det bli en bra affär för skatte häxorna ryktet säger att de kom tillbaka efter påskfirandet ...
Gossen Ruda
CITAT (jaj-51 @ 02-04-2013, 11:18) *
Slarver går din klocka fel?
"Lugn och fin" vänta bara med förseningsavgifter så kan det bli en bra affär för skatte häxorna ryktet säger att de kom tillbaka efter påskfirandet ...

Nejdå, men ibland är man tvungen. Affärer som inte har kvällsöppet. Mars blev dock ytterligare en nolla, som januari. Tyvärr blir det nog en del fredagsresor till sommarstugan i fortsättningen.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon