Lilleman (16 månader) har precis börjat gå & när som helst vill bebisen i magen komma ut.
Leo är precis som jag var när jag var liten & hans pappa oxå för den delen - sjövild och lyssnar inte nämnvärt på "Aja!" och "låt bli!" (Tro mig vi talar enträget om för honom vad han får & inte får göra men han är inte mycket för att lyssna eller lyda).
Hur som helst så vill jag gärna kunna vara ute med honom i trädgården i sommar & eftersom jag kommer att ha en liten till att ha koll på (visserligen lättare att ha koll på) vill jag gärna för säkerhets skull sätta för grindhålet & infarten där vi kör in bilarna. Grindhålet är ju rätt lätt att göra en förvisso ful lösning med bara nät för, men bilinfarten mkt svårare...
Sambon & jag är inte heller helt överens då han tycker det är omständigt med tex en grind som ska öppnas vareviga jäkla gång vi ska in och det kan jag förvisso hålla med om. Dock vill jag kunna vara ute i trädgården även när han är på jobbet & utan att riskera att en snabb liten kille rusar ut i vägen och bli påkörd vågar jag inte...
Det jag funderar på är om det finns nått enkelt sätt att sätta för ett nät eller liknande som man rullar ut bara njust när man vill stänga till? Infarten är ju ganska bred, ca 7-8 meter så en grind är som sagt av flera anledningar inget alternativ. Jag tänkte nån lösning liknande den ikea har med det där bandet det rullar ut från en hållare nät de ska stänga delar av restaurangen, eller motsvarande, men med nät så lilleman inte tar sig ut direkt?
Kanske nån annan har nått annat bra tips?! Alla tips och råd mottages tacksamt!