|
Igår städade jag min balkong.Sen satt jag där och njöt av solsken medans jag drack kaffe och drömde om blommor som jag vill ha på min balkong. Iår vill jag ha massor av Flitiga Lisor så som jag hade då jag hade ett hus.Jag bara älskar de riktblommande raringar! Jag skulle så gärna vilja ha Luktärter,men de behöver djup jord så de passar nog inte att ha på min balkong. Tomat plantor skall inköpas och ett par Solrosor vore ju fint. Ett bord och två stolar vill jag också ha och en vacker plastmatta. Saken är den att glädjen och lyckan har kommit tillbaka till mitt liv! Men det märkliga är att jag var tacksam för mitt liv även under veckorna då jag mådde riktigt dåligt! Hur har ni andra det i väntan på odlings säsongens start?
malcolm
03-04-2013, 09:57
Klart du kan ha luktärter på balkongen, en vanlig hink borde vara djupt nog. Härligt att du njuter av din balkong, hoppas det blir fina dagar i sommar så du kan sitta där och njuta.
Elisabeth-Västkustkolonisten
03-04-2013, 10:05
Tomatplantor behöver ju också stora krukor
Låter härligt Silos! Skaffa dig större krukor så kan du ha både tomat och luktärt.
CITAT (Anma @ 03-04-2013, 15:22)  Låter härligt Silos! Skaffa dig större krukor så kan du ha både tomat och luktärt.  Det skall jag göra för nog finns det plats! [attachment=75721:Pflanze22.gif]
Vad roligt att glädjen har kommit tillbaka till dig Silos - du är en sol  Jag har dragit upp alldeles för mycket och lite för tidigt - men det gör inget, huvudsaken att jag har det trevligt nu med mina drömmar och småplantor - klematis som växer och annat också. En sak som är enkel, billig och trevlig att odla är ingefära - inte så att man kan skörda så mycket kanske men det är en grön och fin planta. Jag har en stor svart plastkruka på köksbordet med 'ingefärsrötter' som jag köpt på ICA och planterat. Dom växer tacksamt. Lycka till med balkong och drömmar Silos
Gör balkongen till en oas Silos. Det gjorde jag när jag hade lägenhet. Krasse, Petunior,Pelargon o mycket annat gjorde balkongen till ett gott ställe att sitta o bara njuta.
CITAT (gunsta @ 03-04-2013, 16:21)  Vad roligt att glädjen har kommit tillbaka till dig Silos - du är en sol  Jag har dragit upp alldeles för mycket och lite för tidigt - men det gör inget, huvudsaken att jag har det trevligt nu med mina drömmar och småplantor - klematis som växer och annat också. En sak som är enkel, billig och trevlig att odla är ingefära - inte så att man kan skörda så mycket kanske men det är en grön och fin planta. Jag har en stor svart plastkruka på köksbordet med 'ingefärsrötter' som jag köpt på ICA och planterat. Dom växer tacksamt. Lycka till med balkong och drömmar Silos Ja,jag är så tacksam för att glädjen kom tillbaka och efter tiden i svår nedstämdhet blir glädjen och lyckan dubbelt så underbar!Jag är oerhört tacksam för detta! Ingerfära måste jag pröva att odla!  CITAT (gnon49 @ 03-04-2013, 16:33)  Gör balkongen till en oas Silos. Det gjorde jag när jag hade lägenhet. Krasse, Petunior,Pelargon o mycket annat gjorde balkongen till ett gott ställe att sitta o bara njuta. Min älsklingsblomma krasse hade jag glömt...så den MÅSTE jag ha på min balkong! Undrar hur stora krukor eller plasthinkar jag behöver?
CITAT (silos @ 03-04-2013, 16:44)  Ja,jag är så tacksam för att glädjen kom tillbaka och efter tiden i svår nedstämdhet blir glädjen och lyckan dubbelt så underbar!Jag är oerhört tacksam för detta! Ingerfära måste jag pröva att odla!  Min älsklingsblomma krasse hade jag glömt...så den MÅSTE jag ha på min balkong! Undrar hur stora krukor eller plasthinkar jag behöver? Storleken har betydelse Silos
CITAT (gnon49 @ 03-04-2013, 20:52)  Storleken har betydelse Silos 
Ugglemormor
05-04-2013, 09:18
 silos, Skönt att ha dig tillbaka igen ....... jag kan inte planera för växter till min sorg, men man kan inte ha allt samtidigt, men ska se vad som finns när mitt "rännande" är över till sommaren....... Blommorna ger en sådan lycka och tacksamma är de med god omvårdnad .......  .
CITAT (Ugglemormor @ 05-04-2013, 10:18)   silos, Skönt att ha dig tillbaka igen ....... jag kan inte planera för växter till min sorg, men man kan inte ha allt samtidigt, men ska se vad som finns när mitt "rännande" är över till sommaren....... Blommorna ger en sådan lycka och tacksamma är de med god omvårdnad .......  . Men varför kan du inte planera växter till din sorg?
Ugglemormor
05-04-2013, 12:15
CITAT (silos @ 05-04-2013, 10:20)  Men varför kan du inte planera växter till din sorg? Kanske oklart, men det känns lite sorgligt att inte kunna plantera, dra upp egna plantor, men man får se vad som finns kvar i juni. Jag har ingen som kan vattna under under bådas frånvaro.......... En dag i sänder, det stämmer så bra för det är just nu för att göra den bra, inget annat betyder något när man inte kan göra om historien, och skulle inte vilja det heller, för den delen.... .
CITAT (Ugglemormor @ 05-04-2013, 13:15)  Kanske oklart, men det känns lite sorgligt att inte kunna plantera, dra upp egna plantor, men man får se vad som finns kvar i juni. Jag har ingen som kan vattna under under bådas frånvaro..........
En dag i sänder, det stämmer så bra för det är just nu för att göra den bra, inget annat betyder något när man inte kan göra om historien, och skulle inte vilja det heller, för den delen.... . En dag i sänder det är det bästa och så kan du ju köpa växter sedan!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|