Foxley
Jag undrar om det går bra att sätta löken till en Night Flyer i hink som står i hemmet, för att senare i vår planteras ut i trädgården.

Och vilken jord lämpar sig bäst i så fall?
Jag läste lite om att den trivs bäst i sandblandad jord. Går det bra med vanlig såjord blandad med lecakulor istället för sand?
kerstin z5-6
Lättare att svara om du talar om vilken växtgrupp den hör till? Är det en namnsort av lilja? Hyacint? Eller vad ?
Foxley
CITAT (kerstin z5-6 @ 05-04-2013, 12:54) *
Lättare att svara om du talar om vilken växtgrupp den hör till? Är det en namnsort av lilja? Hyacint? Eller vad ?

Det är en lilja.
kerstin z5-6
I större kruka med bra planteringsjord , lite leca eller grus längst ner och ställ så ljust som möjligt.Ta ut och avhärda under en vecka så fort temperaturen tillåter smile.gif
Foxley
CITAT (kerstin z5-6 @ 05-04-2013, 14:23) *
I större kruka med bra planteringsjord , lite leca eller grus längst ner och ställ så ljust som möjligt.Ta ut och avhärda under en vecka så fort temperaturen tillåter smile.gif

Tack för svar.

Hur är det med vattning? Ska jag ge den en ordentlig vattning direkt vid planteringen och sedan låta den vara, eller ska jag vattna som vanliga andra växter så fort jag ser att jorden är torr?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon