|
I ett annat tråd skrev jag om hur jag har haft svårdomterapi och hur bra det var för mig! Det känns som att vreden-ilskan som jag haft djupt inom mig har försvunnit och det är ju bra!
Men nu har det istället kommit en STOR sorg istället och det vet jag ännu inte hur jag skall hantera och jag har ingen aning om vad det handlar om!?
Finns det andra här som har egna terapier som har varit bra för er?
Inga tips till dig, Silos men,
Jag skulle behöva argterapi. Blir så förbannat arg på folk just nu. Idioter är de allihopa. Ingen tålamod, ingen förståelse. Bara ren och skär ilska. Folk är dumma i huvudet. Vissa värre än andra.
CITAT (Anma @ 06-04-2013, 10:49)  Inga tips till dig, Silos men,
Jag skulle behöva argterapi. Blir så förbannat arg på folk just nu. Idioter är de allihopa. Ingen tålamod, ingen förståelse. Bara ren och skär ilska. Folk är dumma i huvudet. Vissa värre än andra. Men då är det ju bra att ha svårdomsterapi och om du kan så slå sönder trälådor med en yxa!Man behöver få ur sig ilskan eftersom det är skadligt både för kroppen och knoppen att vara arg!
Jag skulle behöva argterapi. Blir så förbannat arg på folk just nu. Idioter är de allihopa. Ingen tålamod, ingen förståelse. Bara ren och skär ilska. Folk är dumma i huvudet. Vissa värre än andra.  Varför kom jag att tänka på PMS.....??
CITAT (Cacki @ 06-04-2013, 10:53)  Funderade på det jag med, men fel tid i månaden.
CITAT (Anma @ 06-04-2013, 11:05)  Funderade på det jag med, men fel tid i månaden.  Satan i datan kanske......!?
Fjortispower
06-04-2013, 11:15
Jag skulle behöva argterapi. Blir så förbannat arg på folk just nu. Idioter är de allihopa. Ingen tålamod, ingen förståelse. Bara ren och skär ilska. Folk är dumma i huvudet. Vissa värre än andra. Du är en av dem
CITAT (Fjortispower @ 06-04-2013, 12:15)  Du är en av dem  Jag är ju folk, så ja.  Och du med.
Fjortispower
06-04-2013, 11:36
CITAT (Anma @ 06-04-2013, 12:23)  Jag är ju folk, så ja.  Och du med. Enligt dig, men jag tycker inte att folk behöver vara SÅ dumma
Akta dej Fjortis, reta henne inte för mycket om du inte vill ha en smocka....
CITAT (Fjortispower @ 06-04-2013, 12:36)  Enligt dig, men jag tycker inte att folk behöver vara SÅ dumma  Har du aldrig dagar när du tycker att 99% av mänskligheten är idioter? Det har jag och det står jag för.  Sen att jag vräker ur mig det på ett forum utan att peka ut specifika personer är ett mycket bättre sätt att tacklas med det än att stå och blåskrika på folk som råkar komma i min väg när jag känner så där. Men alla är vi olika! Nu ska jag ut och springa bort min ilska (silos, fungerar bättre än att slå på trälådor med yxa).
Fjortispower
06-04-2013, 12:50
CITAT (Anma @ 06-04-2013, 13:30)  Har du aldrig dagar när du tycker att 99% av mänskligheten är idioter? Det har jag och det står jag för.  Sen att jag vräker ur mig det på ett forum utan att peka ut specifika personer är ett mycket bättre sätt att tacklas med det än att stå och blåskrika på folk som råkar komma i min väg när jag känner så där. Men alla är vi olika! Nu ska jag ut och springa bort min ilska (silos, fungerar bättre än att slå på trälådor med yxa). Klart även jag har! Men man kan dock inte hålla sig från att kommentera när någon klagar
CITAT (silos @ 06-04-2013, 10:51)  Men då är det ju bra att ha svårdomsterapi och om du kan så slå sönder trälådor med en yxa!Man behöver få ur sig ilskan eftersom det är skadligt både för kroppen och knoppen att vara arg! Ett mycket bra förslag Silos. Minns min kära svärmor, när hon blev arg eller kände svår frustration - då tog hon en trave med udda tefat med sig ner i källaren och slängde dom med stor kraft i golvet - en efter en och säkert med en (tänkt) svordom - när det var klart kände hon sig renad och kom upp ur källaren på ett mycket bättre humör. Det där praktiserade hon i alla år, f ö var hon en underbar människa och en ljuvlig svärmor.
Jag lyckades med min terapi. Springa bort ilskan.  Vi, jag och min hund, sprang nästan 5 km. Har testat att springa med honom förr, men har gett upp då han inte klarat att hålla min takt. Nu var jag så arg, och det kände han, så efter ett tag märkte han att slak koppel-glad matte och då höll han min fart resten av sträckan.
CITAT (gunsta @ 06-04-2013, 15:22)  Ett mycket bra förslag Silos.
Minns min kära svärmor, när hon blev arg eller kände svår frustration - då tog hon en trave med udda tefat med sig ner i källaren och slängde dom med stor kraft i golvet - en efter en och säkert med en (tänkt) svordom - när det var klart kände hon sig renad och kom upp ur källaren på ett mycket bättre humör. Det där praktiserade hon i alla år, f ö var hon en underbar människa och en ljuvlig svärmor. Det var väl jättebra att det fungerade för henne men det skulle inte funka för mej. Det vore lite som att "bli förbannad på gubben och sparka på katten". Visserligen mycket bättre att ge sej på döda ting men jag skulle nog ångra mej efteråt och tycka att det var onödigt att förstöra saker när det egentligen inte är dem jag stör mej på. Då tror mer på Anmas metod att springa av mej ilskan i så fall, det är ju är ju dessutom bara nyttigt med motion. CITAT (Anma @ 06-04-2013, 16:01)  Jag lyckades med min terapi. Springa bort ilskan.  Vi, jag och min hund, sprang nästan 5 km. Har testat att springa med honom förr, men har gett upp då han inte klarat att hålla min takt. Nu var jag så arg, och det kände han, så efter ett tag märkte han att slak koppel-glad matte och då höll han min fart resten av sträckan.   Skönt att du inte är arg längre!
Ugglemormor
06-04-2013, 15:38
Jag har fått lära mig olika tekniker till självhjälp med mig själv, men tyvärr är man inte alltid på alerten att se sitt och ta itu med det då det skulle behövas......
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|