Full version: papegojstjärt
vanjalarsa
En fråga: jag har en sk. Papegpjstjärt (Vriesea splendens) som har fått frön. Flygande frön..typ maskrosfrön. Kan det finnas en chans att en sådd kan vara möjlig? Vad tror ni? HUr gör jag ?
mvh vanjalarsa
vanjalarsa
CITAT (vanjalarsa @ 06-04-2013, 10:49) *
En fråga: jag har en sk. Papegpjstjärt (Vriesea splendens) som har fått frön. Flygande frön..typ maskrosfrön. Kan det finnas en chans att en sådd kan vara möjlig? Vad tror ni? HUr gör jag ?
mvh vanjalarsa

NU ska jag bara berätta vad jag gjorde med fröna. Jag tryckte ner några i krukan bredvid moderplantan.
Ett gäng frön sådde jag i en egen liten kruka med såjord och plastpåse över. Få se hur det går. Det var inte lätt att se själva fröet eftersom de såg ut ungefär som ett maskrosfrö med flyganordning..
tack för ordet igen !
mvh vanjalarsa rolleyes.gif
teo
Jag har en sådan som brukar skjuta ut ett nytt rött svärd med små gula blommor varje år men eftersom jag bara har en och den är inomhus har jag inte ens reflekterat över att leta efter frön. Trodde inte att den kunde vara själv-befruktande?
vanjalarsa
Hej
kul att du svarade på mitt inlägg!
Jag behövde inte leta efter frön. De bara "exploderade fram ".. Svävade ut en massa maskrosfrö liknande .De satt i en liten utbuktning på själva blomstjälken. LIte spännande att se vad det blir om det blir nåt.
Tack för svaret!
mvh vanjalarsa rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon